رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته در جلسه علنی شورا با اشاره به نامه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به وزیر آموزش و پرورش و هم چنین جمعی از مسئولین از جمله شورای شهر اظهار داشت: رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بدون هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش و عدم طرح موضوع در هیات امنا، طی نامه ای به ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور؛ ظرفیت پذیرش دانشجو معلم را در سال تحصیلی 1403 1404 صفر اعلام کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد به استناد نامه رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان علت این امر را نبود فضای آموزشی و کمبود شدید نیروی انسانی در خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی از مخالفت اعضای شورای شهر بیرجند به اتفاق با این مساله خبر داد و خواستار ارسال نامه ای گلایه مند  به وزارت آموزش و پرورش از سوی شورا در این زمینه شد و گفت: شورا و شهرداری برای حمایت از دانشگاه فرهنگیان 3 مصوبه از جمله تخفیف در صدور پروانه ساختمان جدید این مجموعه را تصویب نمود ولی هیچ پاسخی از سوی دانشگاه فرهنگیان دریافت نکرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: شورا و شهرداری اعلام آمادگی کردند که دانشگاه فرهنگیان را در انجام وظایفش همراهی می کنند ولی متاسفانه تمایلی از سوی دانشگاه نبود.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد نامه ای توسط شورای شهر پیرامون اقدام ریاست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تنظیم و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و رونوشت آن به  وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان کشور وسایر مقامات کشوری و استانی ارسال شود. در این جلسه هم چنین پیشنهاد شد در صورت امکان این پیگیری بصورت حضوری از طریق تهران توسط رییس شورای شهر و یا عضوی از شورا انجام پذیرد.