به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند جلسه علنی شورای شهر روز گذشته با نطق پیش از دستور یکی از اعضا  با اشاره به خبر "بازگشایی مجدد مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی در آینده ای نزدیک پس از حادثه آتش سوزی چند روز اخیر" آغاز شد.

دکتر رضا حسنی صفت با اعلام اینکه این خبر در رسانه های استان درج شده خواستار پاسخگویی متولیان این واحد صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و هم چنین مسئولان استانی در خصوص شفافیت موارد مرتبط با آتش سوزی اخیر در این منطقه که باعث ورود لطمات زیادی به سرمایه ملی شده گردید.

وی خواستار شفاف سازی در خصوص وضعیت پدافند غیرعامل در این منطقه، قرار گیری این مینی پالایشگاه با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر بیرجند و رعایت نکات ایمنی این مجموعه شد.

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به مخاطرات زیست محیطی وارد شده به شهر بیرجند پس از رویداد حادثه در مجموعه مینی پالایشگاه، خواستار طرح این موضوع و بررسی جوانب این امر در جلسه علنی شورای شهر شد.

دکتر حسنی صفت در ادامه با ارائه مستنداتی اعلام کرد: شهرداری و سازمان آتش نشانی بیرجند از سال 94 وجود نواقص  ایمنی در منطقه ویژه و سپس مینی پالایشگاه را شناسایی و در قالب تذکراتی به این مجموعه ها و سپس مدیران استانی ارسال کرده اند، افزود: تاکنون هشداراهای زیادی توسط شهرداری و سازمان آتش نشانی در این خصوص ابلاغ گردیده است.

دکتر بهترین شهردار بیرجند نیز  در ادامه با بیان اینکه آتش نشانان در این حادثه جانفشانی کرده اند، گفت: علی رغم ارائه  درخواست جذب نیروی آتش نشان و کمبود شدید آن در مرکز استان به مسئولان، در سطوح بالا و در بدنه شهر و استان  با مقاومت روبرو هستیم و اجازه این کار به ما داده نمی شود. 

گفتنی است در این جلسه، سایر اعضای شورا نیز به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز اذعان داشت: در نهایت مقرر شد جلسه ای پیرامون شفاف سازی این ابهامات با دعوت  از مسئولین مربوطه در شورای شهر بیرجند برگزار و جوانب حادثه بررسی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد در جمع بندی نظرات مطروحه و موافقت اعضای شورا اعلام کرد: به زودی جلسه ای با دعوت از مسئولین مربوطه در شورا برگزار و تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچنین در این جلسه با اشاره به درخواستهای متعدد از سوی مساجد سطح شهر مبنی بر دیدار های مردمی اعضای شورا با شهروندان در مساجد اظهار داشت: این اقدامات گام بزرگی در ایجاد همدلی و تزریق امید به جامعه می باشد که می بایست برای آن برنامه ریزی و اقدام لازم صورت پذیرد.