شورای شهر با درخواست اتاق اصناف بیرجند مبنی بر تخفیف 50 درصد  عوارض کسب و پیشه و تمدید پرداخت آن تا سه ماه دیگر به دلیل رکود در بازار و درآمد نداشتن کسبه موافقت کرد.

روز گذشته جلسه شورا با حضور اعضای شورا و شهردار برگزار شد، در این جلسه یزدانشناس، عضو شورا با تاکید بر این که باید جلوی ساخت و ساز واحد های مسکونی در اراضی زعفرانیه بیرجند گرفته شود، گفت: برای این که این زمین ها در اختیار مردم قرار گیرد باید طرح جامعی در زمینه گردشگری، اشتغالزایی و... مانند آنچه در بند دره انجام شد با مشارکت شورا و شهرداری بیر جند تهیه شود تا دیگر شاهد به وجود آمدن مشکلاتی نظیر چالش های موجود در شهرک امام علی(ع) و شمال شهر بیرجند نباشیم.

بهدانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری هم با اعلام این که راه و شهرسازی هنوز وضعیت 10 درصد سهم شهرداری از این اراضی را مشخص نکرده است، اظهارکرد: برای این که مشکلات موجود در شهرک امام علی(ع) و مهر شهر در این اراضی به وجود نیاید ابتدا باید زیر ساخت های لازم فراهم شود و تا آن زمان نمی توانیم برای صدور پروانه ساخت اقدام کنیم.

کمک شهرداری به خسارت دیدگان از کرونا از دیگر موضوعات این جلسه شورا بود که پیشنهاد های مختلفی چون تهیه سبد بهداشتی یا سبد معیشتی از سوی اعضا برای توزیع در بین خانواده های نیازمند مطرح شد و شهردار بیرجند پیشنهاد داد با تهیه لایحه ای توسط شهرداری در این خصوص مشخص شود که شهرداری چه خدماتی می تواند به بخش خصوصی که درارائه خدمات به مردم با شهرداری همکاری می کنند برای جبران بخشی از  زیان های وارد شده به آنها به دلیل ویروس کرونا کمک های شود که از سوی اعضای شورا مصوب شد.

به گفته بهدانی از این ماه شهرداری باید حقوق و مزایای سازمانه حمل و نقل و بار و مسافر را به دلیل نداشتن درآمد و زیان به وجود آمده بر اثر کرونا را پرداخت کند.از طرفی دیگر بخش خصوصی فعال در ناوگان شهری هم برای جبران خسارت خود خواستار دریافت یارانه از شهرداری شده است و با تعطیلی غرفه های موجود در پارک ها و فضا های سبز صاحبان آن نمی توانند اجاره خود را به شهرداری پرداخت کنند.

مهندس جاوید شهردار بیرجند هم از شورا خواست تا در جلسه ای با توجه به وضعیت مالی شهرداری ،پروژه های عمرانی بررسی شود تا بر اساس اولویت نسبت به تکمیل آنها اقدام شود. در این جلسه مقرر شد هفته آینده با دعوت از مدیر کل راه و شهرسازی مشکلات موجود در 435 هکتاری زعفرانیه، اراضی پادگان و زمین های مربوط به صنوف آلاینده بررسی و تصمیم لازم گرفته شود.