دکتر تقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند به همراه نایب رئیس شورا و مهندس جاوید شهردار بیرجند با حضور در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بیرجند از روند درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا بازدید به عمل آوردند.

رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی و شهردار بیرجند در بازدید از  بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند، از پرسنل و کادر درمانی که در این مقطع حساس، ایثارگرانه و شبانه‌روزی در جهت صیانت از سلامت مردم تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی کردند. 

در این بازدید شهردار بیرجند با قدردانی از زحمات کادر درمانی خدوم و زحمتکش این بیمارستان که به عنوان خط مقدم مبارزه با این بیماری در حال انجام وظیفه هستند، تمهیدات شهرداری برای مقابله با شیوع این بیماری در سطح شهر را بیان کرد.

همچنين ضمن بررسي شرايط موجود براي مقابله با شیوع اين ویروس، با مدیریت بيمارستان در رابطه با نیازمندی‌های آن مجموعه بحث و تبادل نظر گردید که مقرر شد شهرداری در راستای تأمین قسمتی از ملزومات بهداشتی مورد نیاز بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان مذکور حداکثر تا مبلغ پانصد میلیون ریال (500/000/000 ریال) از محل اعتبارات بودجه سال جاری ملزومات مورد نیاز بیماران کرونایی از قبیل ماسک، دستکش، ژل و مایع ضد عفونی کننده و ... تهیه و جهت استفاده بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان ولیعصر (عج) در اختیار بیمارستان قرار دهد.

ضمناً به موجب همین مصوبه به شهرداری بیرجند اجازه داده شد با توجه به شرایط پیش آمده شهرداری نسبت به جمع ­آوری، حمل و دفع زباله های بیمارستانی کلیه مراکز درمانی و بهداشتی به مدت 3 ماه به صورت رایگان اقدام نماید.