شهردار بیرجند گزارش جامعی از عملکرد شهرداری بیرجند در صحن علنی شورای اسلامی شهر بیرجند ارائه داد.

یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورا با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، معاونین و مشاور حوزه فضای سبز شهرداری بیرجند برگزار گردید.

در این جلسه شهردار بیرجند گزارش جامعی از عملکرد شهرداری بیرجند پیرامون ساماندهی ورودی و خروجی های شهر، بوستان ها، ساماندهی امور پسماند، آسفالت معابر، پارکینگ های طبقاتی، میدان اجتماعات و باغ ملی، مجتمع فرهنگی و سالن اجتماعات شهرداری، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، عملیات فضای سبز و درختکاری و ... ارایه داد.

در ادامه جلسه، مشاور حوزه فضای سبز شهرداری با توجه به اقلیم سرد و خشک منطقه، وسعت و کیفیت فضای سبز و تغییر گونه های گیاهی را از اولویت های کار این سازمان برشمرد.

صفایی افزود، 265 هکتار فضای سبز شهری موجود در وضعیت مطلوبی در مقایسه با استانداردها قرار دارد و می بایست در حفظ آن تلاش بیشتری نمود.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه و توجه اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند به مسائل مربوط به فضای سبز، برنامه های پیش بینی شده در این حوزه را به شرح ذیل ارایه نمود:

1- توجه بیشتر بر درختکاری در سال جاری در دو مقطع زمانی آذرماه و اسفند ماه به تعداد حدوداً 10.000 اصله
2- انجام برنامه کوددهی و تقویت فضای سبز شهری
3- واگذاری قسمتی از نگهداری فضای سبز سطح شهر به بخش خصوصی به منظور ارتقای کیفیت
4- پیش بینی برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف ویژه کارشناسان و پرسنل اجرایی سازمان سیما و منظر شهری

ابراهیم زاده رئیس سازمان سیما و منظر شهری بهره گیری از نظرات مشاورین در کنار تجربه و تخصص کارشناسان سازمان در انجام امور مربوط به فضای سبز را پیشنهاد و اظهار امیدواری کرد با وجود فضای همدلی و رفاقت ایجاد شده و توجه اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند، در آینده شاهد تحولات مثبتی در حوزه فضای سبز و زیبا سازی شهر خواهیم بود.