رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان پیرامون ایمن سازی خیابان های پرخطر و بررسی مشکلات ترافیک شهر بیرجند به موارد حادثه خیز و مشکلات ترافیکی شهر اشاره نمود.

یکصد و چهل و ششمین جلسه شورا با حضور اعضای شورای شهر ، شهردار ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان و مدیران شهرداری و راهنمایی رانندگی برگزار گردید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان پیرامون ایمن سازی خیابان های پرخطر و بررسی مشکلات ترافیک شهر بیرجند به موارد حادثه خیز و مشکلات ترافیکی شهر بیرجند اشاره نمود.

سرهنگ عباسی مواردی از جمله: عدم تکمیل دیوار ساحلی بلوار سجاد، نبود روشنایی کافی در برخی از خیابان ها و کوچه ها، اشکالات وارده بر ورودی خیابان های ظفر به خیابان غفاری که خود ایجاد گره ترافیکی می گردد، وجود ترافیک سنگین در حوالی فروشگاه اتکا، مکانیزه نمودن پل های هوایی عابر پیاده، نصب دوربین های کنترل، فرهنگ سازی پیرامون رعایت مسائل راهنمایی و رانندگی و کاهش گره های ترافیکی با ساخت کلیپ های آموزشی، بروشور و ... ، مشکلات ترافیک سنگین ناشی از وجود مطب پزشکان در خیابان طالقانی و زمزمه ایجاد شعبه ای از فروشگاه رفاه در این خیابان  را بیان نمود که قابل پیگیری بوده و می بایست بدان توجه شود.

جاوید شهردار بیرجند در ادامه جلسه عنوان داشت: تأمین روشنایی معابر شهری بر عهده شهرداری نبوده و باید اداره راه و شهرسازی و اداره برق در راستای رفع این مهم همت و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

همچنین وی در رابطه با پل های هوایی و مشکلات موجود در معصومه پایین اظهار داشت: این مشکل از طریق ایجاد پل هوایی در معصومیه پایین و یا ایجاد زیرگذر در اولویت کاری شهرداری می باشد که باید در بودجه سال 1399 شهرداری لحاظ گردد.

شروع عملیات احداث پارکینگ خیابان حکیم نزاری، احداث ایلند خیابان جمهوری نیز از جمله مباحثی بود که شهردار در راستای کاهش ترافیک و رفع خطرات ناشی از ترافیک در این خیابان ها به آن اشاره نمود و بیان داشت: به محض تکمیل طرح جامع ترافیکی در راستای کاهش ترافیک خیابان طالقانی و شهید منتظری اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، موضوع مزایده فروش خودروهای فرسوده شهری نیز مورد بحث قرار گرفت.

دکتر تقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: چون شورا اجازه فروش خودروهای سبک و سنگین فرسوده و اسقاطی را تصویب کرده نباید در باره خودروهایی که به لحاظ کارشناسی اسقاطی آن محرز نشده اقدام شود.

وی افزود: باید قبل از خروج این خودروها از لیست دارایی های شهرداری، مجدد کارشناسی شود و مابقی خودروهای درخواستی مزایده برگزار شده از سوی شهرداری به فروش برسد.