قدر دانی استاندار از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در آیین کلنگ زنی پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند قدردانی و ابراز امیدواری کرد با کمک به زیرساخت‌های شهری، شاهد شروع پروژه‌های جدید بوده و این پروژه نیز زودتر از موعد به بهره‌برداری برسد.

مهندس محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: توسعه شهر بیرجند تبدیل به دغدغه مشترک مسؤلان شده و در شرایط فعلی همدلی خوبی در شورای اسلامی شهر، شهرداری ، فرمانداری بیرجند و مجموعه عمرانی استانداری برقرار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردمی در این نقطه از شهر ایجاد پارکینگ بوده که در بازدیدهای غیررسمی نیز به صورت مکرر بیان شده، عنوان کرد: به طور قطع با ساخت این پارکینگ شاهد کاهش ترافیک و افزایش رفاه شهروندان خواهیم بود که این مسئله در بهبود وضعیت ترافیکی و کم شدن مزاحمت ها برای کسبه نیز تاثیرگذار است.

شهردار بیرجند نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت پارکینگ طبقاتی در خیابان حکیم‌نزاری بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد گفت: این پروژه با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه پیش‌بینی شده است.

مهندس محمدعلی جاوید با بیان اینکه چهار میلیارد تومان در بودجه امسال شهرداری برای ساخت این پارکینگ در نظر گرفته شده است افزود: پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم‌نزاری به دلیل حجم بالای ترافیک این خیابان یکی از نیازهای محسوس شهر بود که به تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند رسیده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ متر مربع ملک با کاربری تجاری و مسکونی برای ساخت این پارکینگ تملک شده است اظهار داشت: جهت تملک این ساختمان‌ها مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار بیرجند ظرفیت پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری را ۱۲۰ خودرو عنوان کرد و ادامه داد: مدت ساخت پارکینگ هشت ماه بوده که پیمانکار، عملیات اجرایی آن را از امروز آغاز می‌‎کند.

جاوید با اشاره به اینکه 100 درصد اعتبار این پروژه تامین شده یادآور شد: خیابان حکیم نزاری از معابر پرتردد شهر بیرجند است که به بازار بزرگ این شهر ختم می‌شود.