رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن قدردانی از حضور پرشور شهروندان در مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار تلاش مسئولان در جهت رفع مشکلات شهروندان شد و گفت: می بایست قدر مردم همیشه در صحنه را بدانیم و با انجام وظایف خود در جهت رضایت مردم گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر اظهار داشت: شورای شهر همچنان بر بازگشایی همزمان خیابان های معلم و عدل تاکید دارد.

وی با اشاره به طرح این موضوع در کارگروه ویژه بررسی پروژه های عمرانی که در استانداری تشکیل شده و استقبال اعضای کارگروه از این موضوع افزود: در خصوص بازگشایی خیابان های عدل و معلم، خواسته اول شورا بازگشایی خیابان معلم بود که هم به نفع شهروندان بوده و هم کمک بزرگی به رفع ترافیک این محدوده می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به برگزاری جشن های دهه مبارک فجر در فرهنگسرای شهرداری و تشکر از اقدامات شهرداری در دهه گذشته، خواستار سازماندهي و نظارت مسئولان فرهنگي و مذهبي و رعایت بیشتر شئونات اسلامی در برگزاری این مراسم شد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد در ادامه به بهسازی خیابان طالقانی اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم بحث بهسازی خیابان های سطح شهر ادامه داشته و آسفالت، جدول گذاری و ... مهرشهر و محلات شمال شهر نیز به زودی در دستور کار قرار گیرد.

مهندس عباس سروری عضو شورا در نطق پیش از دستور در خصوص حقوق و اضافه کار رانندگان بخش خصوصی خواستار پرداخت کمک هزینه رفاهی به بخش خصوصی شهرداری در راستای اجرای عدالت شد.

وی ضمن اشاره به اینکه رانندگان استیجاری از نیروهای زحمتکش و خدوم شهرداری هستند افزود: نباید تفاوتی میان پرداخت کمک هزینه رفاهی بین رانندگان استیجاری ،نیروهای شرکتی و رسمی وجود داشته باشد و این موضوع مورد توجه و تاکید شورا نیز  قرار گرفته است.

گفتنی است موضوع برای بررسی جوانب مختلف کار به انضمام قرار داد فیمابین رانندگان استیجاری و شهرداری به کمیسیون خدمات شهری شورا ارجاع شد.

در ادامه مهندس مرتضی یزدانشناس عضو دیگر شورا نیز در نطق پیش از دستور اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای شهر بیرجند، دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 1403 شهرداری مورد بررسی قرار گرفت لیکن در نهایت، آنچه مصوب شد با حفظ و صیانت حقوق شهروندان فاصله داشت.

وی با اشاره به اینکه توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه مورد انتظار می باشد اذعان داشت: مردمی که همواره در صحنه های مختلف، یاریگر نظام و انقلاب هستند نیازمند حمایت بیشتری می باشند.

یزدانشناس خواستار رایگان شدن بلیت اتوبوسهای درون شهری برای برخی مسیرهای سطح شهر در جهت روان شدن ترافیک و کمک به اقشار ضعیف جامعه شد.

شایان ذکر است پس از ایراد نطق اعضای شورای شهر بیرجند؛ منشی شورا به قرائت نامه های واصله پرداخت.

اعضای شورا با کلیات درخواست همکاری شهرداری با شرکت شاتل در خصوص توسعه فیبر نوری موافقت نمودند و مقرر شد قرارداد مذکور در کمیسیون خدمات شهری شورا با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری بررسی شود.

همچنین اعضای شورا با اختصاص مابه التفاوت اعتبار مورد نیاز جهت ساخت المان میدان سپاه موافقت کردند.