رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در ماموریت کاری به بندر انزلی و دیدار با رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندر انزلی از توافق دو طرفه برای خواهرخواندگی بیرجند و بندر انزلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اعلام این خبر گفت: توافق شفاهی برای ایجاد خواهر خواندگی بین بیرجند و بندر انزلی با هدف گسترش تبادلات فرهنگی، آموزشی و گردشگری انجام شد.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های ویژه ای که در شهرهای کشور وجود دارد می توانیم با تقویت این ظرفیت ها و ارتباطاتی که برقرار می شود، آنها را به فرصتی برای مبادلات فرهنگی و آموزشی تبدیل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند منطقه آزاد انزلی را فرصتی برای گردشگردی و کویری بودن بیرجند را ظرفیت ویژه ای دانست و گفت: دو شهر بیرجند و بندرانزلی ویژگی های منحصر به فردی دارند که این ویژگی ها ظرفیت هایی را برای هر دو شهر ایجاد کرده است و با این اتفاق به دنبال تبادل این ظرفیت ها هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در وهله اول کارکنان دو شهرداری بیرجند و بندر انزلی از ظرفیت گردشگری و مواهب الهی در این دو شهر با دو آب و هوای متفاوت و با هزینه کم بهره مند شوند.