به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ جلسه بررسی دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 1403 شهرداری بیرجند برگزار و طی آن افزایش 30 درصدی نرخ تعرفه عوارض محلی شهرداری بیرجند در سال آینده به تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند رسید.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا اظهار داشت: دفترچه عوارض و بهای خدمات در جلسات تلفیق کمیسیون های بودجه و عمران شورا، مطرح و موارد نیاز به اصلاح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت خروجی کمیسیون به صحن علنی شورا ارجاع شده است.

دکتر رضا حسنی صفت گفت: علی رغم مکاتبه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در خصوص امکان افزایش تعرفه عوارض محلی سال 1403 تا سقف 45 درصد، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با افزایش 30 درصدی عوارض موافقت نمودند تا شاهد رضایتمندی شهروندان نیز باشند.

وی اذعان داشت: هر چقدر بتوانیم به سمت کاهش ها حرکت کنیم رضایتمندی بیشتری از شهروندان جلب شده و شاهد نتایج مثبت تری خواهیم بود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: تلاش داریم مردم اقبال بیشتری به ساخت و ساز داشته باشند و با تصمیمات صحیح، شهروندان را به سوی ساخت و ساز مجاز ترغیب و تشویق کنیم.

 

دکتر حسنی صفت با تاکید بر رعایت حال مردم در تعیین عوارض و کمک به رونق ساخت و ساز در شهر گفت: با وجود امکان افزایش 45 درصدی تعرفه عوارض 1403، شورا و شهرداری بر رعایت حال شهروندان تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: می بایست کسری بودجه حاصل از به روز نبودن نرخ بهای خدمات در بخش های دیگر جبران شود و به مردم فشار کمتری وارد گردد.

شایان ذکر است دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال 1403 در صد و هشتاد و هفتمین و صد و هشتاد و هشتمین جلسات شورا تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا با اعمال تغییراتی در برخی از بندها به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند رسید.