رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: بررسی جزئیات بودجه 1403 شهرداری در کمیسیون بودجه شورا و با حدود 84 نفر ساعت بررسی گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ عباس سروری با اعلام این خبر اظهار داشت: ضمن بررسی جزئیات لایحه بودجه، نظرات کارشناسی در این خصوص برای جمع بندی نهایی موارد مطرح شده بیان شد تا در نهایت، شهر بیرجند دارای بودجه ای کارآمدتر در سال آینده باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه نقطه نظرات دقیق توسط اعضای کمیسیون بودجه؛ پیشنهاداتی برای اصلاح برخی موارد مطرح گردید اذعان داشت: تلاش شورا بر این اصل استوار است که بودجه 1403 شهرداری در جهت حمایت و رعایت حال شهروندان و صرفه و صلاح شهر تصویب گردد.

رئیس کمیسیون بودجه شورا با تاکید بر ردیف درآمدی اوراق مشارکت گفت: باتوجه به اینکه سال گذشته به هر دلیلی امکان استفاده از این ردیف مهیا نشد در سال جاری توجه به این ردیف درآمدی ضروری می باشد که امیدوارم همکارانم در صحن شورا به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

سروری با اشاره به برخی ردیف های درآمدی که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار نگرفته گفت: متاسفانه در لایحه بودجه دریافتی، برخی ردیف ها هیچگونه درآمدی برای آن دیده نشده بود که به جهت شفافیت، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مخالفت کمیسیون با فروش زمین؛ در ادامه خواستار توجه ویژه شهرداری در سال آتی به منطقه شمال شهر و محله سپیده شد.

رئیس کمیسیون بودجه از اختصاص بودجه به ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می رود شهرداری بیرجند با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل، کما فی السابق در بودجه ۱۴۰۳ نیز این کار را ادامه دهد.

 سروریخواستار اختصاص بودجه به پروژه های نیمه تمام و همچنین پروژه هایی که شورا و شهرداری طی بازدیدهای مختلف بر آن تاکید داشته اند از جمله محلات پیروزی، جوادیه و امام رضا (ع) شد.

مهندس مرتضی یزدانشناس عضو شورای اسلامی شهر بیرجند در این جلسه با اشاره به محلات کم برخوردار شهر اظهار داشت: محلاتی مانند کاظمیه و موسی بن جعفر (ع) با توجه به محدوده جغرافیایی و نزدیکی به آرامستان شهر، نیازمند توجه بیشتری می باشند و می بایست برنامه ها و پروژه هایی برای ارتقاء نشاط، شادابی و سرزندگی در این محدوده ایجاد گردد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه عدالت محور تصریح کرد: در توسعه شهر می بایست عدالت رعایت شود و منابعی که وجود دارد به شکلی در تمام مناطق شهر توزیع شود که محلات کم برخوردار نیز در جهت توسعه قرار گیرند.

مهندس یزدانشناس با اشاره به سیاست شورا در جهت محرومیت زدایی افزود: لزوم انجام مطالعاتی برای فضای سبز، زیباسازی و بهسازی معابر موجود در این مناطق شهری احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی درخشی عضو دیگر شورا در ادامه یادآور شد: نگاه ویژه شورا و شهرداری بیرجند در برنامه های فرهنگی و بودجه درنظر گرفته شده برای آن ضروری می باشد.

وی با نظر به اهمیت موضوعات فرهنگی در سطح جامعه؛ علیرغم افزایش بودجه فرهنگی نسبت به سال گذشته، خواستار بررسی و تجدید نظر در این خصوص شد.

حجت الاسلام درخشی توجه به برنامه های فرهنگی را سرمایه‌گذاری بلندمدت  برای حفظ و صیانت از هویت جامعه و تضمین وحدت میان اقشار مختلف ضرورتی انکارناپذیر دانست.

شایان ذکر است پس از این جلسه، لایحه پیشنهادی بودجه 1403 شهرداری به صحن شورا و در صورت موافقت با پیشنهادات کمیسیون بودجه، برای اصلاح و درج موارد مطرح شده در کمیسیون فوق، به شهرداری عودت داده خواهد شد.