رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند و رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: پیشنهادات کمیسیون فرهنگی در بحث موارد واصله از کمیته نامگذاری شهرداری در شورا مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند ؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد روز گذشته در جلسه علنی شورا اظهار داشت: موارد متعددی در خصوص نامگذاری معابر فاقد نام در سطح شهر به کمیسیون فرهنگی ارجاع گردیده که پس از بررسی و تبادل نظر در کمیسیون، جهت تصویب در صحن شورا مطرح گردید.

وی افزود: تلاش شورا در انتخاب نام معابر و اماکن جدید همواره با بهره مندی از نقطه نظرات و پیشنهادات شهروندان‌ می باشد، چرا که حس هویت بخشی و تعلق خاطر را در وجود شهروندان ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اذعان داشت: نامگذاری و تغییر نام خیابان‌های شهر را می‌توان یکی از موارد مهم ارجاعی به کمیسیون فرهنگی دانست که زمان زیادی از جلسات را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اشاره به اینکه جلسه روز گذشته شورا به بیان مصوبات کمیسیون فرهنگی گذشت افزود: لیست نامگذاری های معابر فاقد نام در سطح شهر بیرجند خصوصا معابر مهرشهر در شورا مطرح شد که پس از شنیدن نظرات موافق و مخالف از سوی اعضا، با تعدادی از آنها موافقت شد و مابقی نیز جهت بررسی بیشتر و لحاظ نمودن نظرات مطروحه اعضا در جلسه شورا به کمیته نامگذاری شهرداری عودت گردید تا پیشنهادات جدید مجددا به کمیسیون ارجاع گردد.

وی توجه به عدم تکراری بودن نامهای معابر و جلوگیری از سردرگمی شهروندان در یافتن معابر را از اولویتهای شورا در بحث نامگذاری مطرح نمود.