به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته در جلسه علنی شورا ضمن محکوم کردن حمله تروریستی کرمان به خانواده های داغدار این حادثه تسلیت گفت و اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دست انتقام الهی از آستین رزمندگان اسلام بیرون آمده و انتقام سختی گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اشاره به گزارش جلسه طبس، پیرامون انتخابات پیش رو اذعان داشت: اعضای شورا می بایست با ایجاد انگیزه در افراد، آنها را برای حضور حداکثری در انتخابات ترغیب نمایند.

وی افزود: هیچ یک از اعضای شورا حق ندارند در قالب مسئولیت خود برای فرد یا افراد خاصی تبلیغات انجام دهند.

رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه از تصویب متمم بودجه شهرداری به مبلغ 827 میلیارد تومان خبر داد.

مهندس عباس سروری با اشاره به بودجه 600 میلیاردی شهرداری در سال جاری گفت: پس از بررسی متمم در کمیسیون بودجه و طرح موضوع در صحن علنی شورا؛ اعضای شورای شهر بیرجند با کلیات متمم بودجه شهرداری به اضافه بحث ممیزی املاک موافقت کردند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت شورا نیز با اشاره به درخواست شهرداری مبنی بر بازسازی املاک  بلااستفاده با کمک مرکز فوریتهای اجتماعی خاطر نشان کرد: شهرداری در نظر دارد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افراد بهبود یافته را برای بازسازی و تعمیر املاک بلااستفاده  بکار گیرد تا نسبت به فراهم نمودن شرایط اشتغال برای آنها مساعدت گردد و این امر با موافقت اعضا مواجه شد.

مهندس مرتضی یزدان شناس با اشاره به مکاتبه نماینده انجمن دوست داران توسعه ی بیرجند در خصوص کاربری مجموعه کوهسنگی یادآور شد: پس از بررسی موضوع در کمیسیون خدمات شهری، مقرر شد مراتب جهت بررسی بیشتر و اعلام نظر به شهرداری ارسال گردد.

وی افزود: با توجه به درخواست برخی از کسبه بازار روز خیابان کارگران مبنی بر کاهش اجاره بهای تعیین شده بر اساس نرخ کارشناسی با نظر موافق اعضا بر اجرای ضوابط توسط شهرداری تاکید گردید.