رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته در ابتدای جلسه علنی شورا ضمن گرامیداشت 9 دی گفت: حماسه 9 دی، بصیرت، هوشیاری و اقتدار مردم ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد اظهار داشت: مردم ايران اسلامي در ۹ دی ماه سال ۸۸ در تجمع بزرگ عاشورایی خود بار دیگر قهر انقلابی خود را در برابر توطئه های جبهه باطل به نمایش گذاشتند و به قدرت هاي استكبار جهاني يادآور شدند كه ملتی قدر شناس بوده و همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند.

 وی در ادامه جلسه روز گذشته، با اشاره به نامه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان پیرو جلسه این ستاد با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: در این مکاتبه بر سه محور تاکید گردیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خاطر نشان کرد: ضرورت پیوست فرهنگی، تشکیل هیئت اندیشه ورز و نهایی سازی بحث اجرای بوستان بانوان از جمله موارد مطروحه در جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد یادآور شد: پس از بحث و بررسی، اعضای شورا با تشکیل هیئت اندیشه ورز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور نماینده ای از شورا و شهرداری موافقت نمودند.

در ادامه اعضای شورا با تقسیط عوارض ارزش افزوده ملک یکی از شهروندان بر اساس ضوابط و مقررات و خرید یک دستگاه قیچی 2 و نیم متری با رعایت صرفه و صلاح شهرداری موافقت نمودند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به نامه شهرداری مبنی بر افزایش نرخ آژانس های درون شهری، وانت بار و غیره خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش 40 درصدی دفترچه بهای خدمات در سال گذشته و همچنین اعمال افزایش در دفترچه جدید، اعضای شورا با افزایش مجدد به جهت جلوگیری از نارضایتی ها مخالفت نمودند.

مهندس مرتضی یزدان شناس اذعان داشت: در خصوص نامه یکی از اعضای شورا مبنی بر درخواست رانندگان بخش خصوصی با موضوع بهبود پرداخت ها، مقرر شد موارد توسط معاونت خدمات شهری شهرداری مورد بررسی قرار گرفته و مساعدت لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به حضور ساکنان شهرک امام علی (ع) در شورا و کمیسیون خدمات شهری یادآور شد: مشکلات ساکنین این مجتمع با دعوت از نمایندگان ساکنین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نماینده تعاونی های ارتش، کلیه مدارک خود را به شورا تحویل و کارگروهی برای بررسی و احقاق حقوق شهروندان در این شهرک تشکیل شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا ادامه داد: پس از این جلسه، ساکنین شهرک با شهرداری به توافقاتی رسیده، خدماتی دریافت نمودند و آخرین شنیده ها حاکی از این است که سند املاک تا پایان سال تحویل خواهد شد.

مهندس یزدان شناس با اشاره به نامه شهرداری مبنی بر تجدید نظر در تعرفه پیشنهادی جرایم قطع اشجار اضافه کرد: با موافقت اعضای شورا مصوب شد تخفیفات در این خصوص برداشته شده و مبلغ تعرفه نیز به دو برابر افزایش یابد.

وی در ادامه از موافقت اعضای شورا با طرح ساماندهی مجتمع نگهداری متکدیان (تفکیک جنسیتی) و اختصاص زمینی با متراژ 1000 مترمربع خبر داد.

شایان ذکر است در این جلسه شورا نامه هایی در خصوص برگزاری جشن های گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) در محل فرهنگسرای شهرداری از سوی ارگانهای مختلف مطرح گردید که برگزاری مشارکتی و رایگان آنها با نظر موافق اعضای شورا مصوب شد.