به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته جمعی از مالکین اراضی کارگشا با حضور در شورا از نمایندگان مردم خواستار رسیدگی به وضعیت اراضی باغ کارگشا شدند.

نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر بیرجند به سخنان مالکین این اراضی گوش دادند تا بتوانند با همفکری راهی برای ورود این اراضی به عرصه ساخت و ساز و دریافت پروانه پیدا کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورا در این خصوص اظهار داشت: طی یک ماه اخیر، موضوع اراضی کارگشا با حضور نماینده ساکنین در کمیسیونهای تلفیقی عمران و حقوقی بررسی شدکه نتیجه در 5 مورد در کمیسیون تصویب و پس از آن در صحن علنی شورا نیز مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

دکتر ویدا ناصری این موارد را شامل اخذ استعلام از اداره ثبت در خصوص پلاک های موجود، برداشت کامل زمین و خیابان های موجود توسط شهرداری و تهیه نقشه UTM زمین عنوان کرد.

وی ادامه داد: پیاده سازی طرح مصوب در شورایعالی شهرسازی و معماری روی زمین، مشخص نمودن حدود پلاکهای جدا شده از سوی شهرداری و استعلام از ثبت و لحاظ نمودن ریزمعابر فیمابین بلوکها توسط شهرداری در گزارش بعدی از جمله مصوبات جلسه مذکور می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در پایان طبق نظر اعضای شورا خواستار تعیین یک نماینده ثابت برای پیگیری امور مربوط به اراضی باغ کارگشا شد که با رضایت کلیه مالکین، شهرداری بتواند تضمین و تعهد لازم برای اختلاف مساحت موجود در این اراضی را اخذ نماید.