بنا بر پیشنهاد قبلی رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند مبنی بر بررسی طرح ها و پروژه های نیمه تمام شهری در بیرجند و موافقت استاندار و معاون امور عمرانی استانداری، کارگروهی ویژه برای بررسی این پروژه ها تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد در حاشیه اولین جلسه کارگروه که روز گذشته در محل استانداری برگزار شد گفت: اعضای این کارگروه به صورت ثابت عبارتند از فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیر کل سازمان همیاری استانداری، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند که بنا بر ضرورت و متناسب با موضوع جلسه، به فراخور از دستگاههای مربوطه به صورت متغیر دعوت به عمل خواهد آمد.

وی اذعان داشت: در جریان این جلسه مقرر شد دبیرخانه این کارگروه ویژه در محل دفتر معاون امور عمرانی استانداری بوده و انجام مکاتبات، دعوتنامه ها، صورتجلسات و پیگیری امور مربوطه بر عهده این دبیرخانه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به برگزاری جلسات این کارگروه به صورت هفتگی خاطر نشان کرد: اعضای کارگروه بر استفاده مناسب از فرصت به دست آمده و ظرفیت های موجود تاکید نموده و از جو همدلی به عمل آمده ابراز خرسندی نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد ضمن تشکر از راه اندازی این کارگروه ویژه و تشکر از حمایت های استاندار خراسان جنوبی، ۱۹ مورد از پروژه های مهم که می بایست در دستور کار قرار بگیرد را مطرح نمود.

شایان ذکر است در ادامه جلسه پس از اضافه کردن تعدادی پروژه توسط شهردار بیرجند به پروژه های مطروحه، جمعا حدود ۲۳ مورد برای بررسی در دستور کار کارگروه قرار گرفت.

اهم پروژه های در دستور کار کارگروه به شرح ذیل می باشد:

۱- پادگان ۰۴ و مسایل مربوط به آن ۲- انتقال پساب فاضلاب شهری به فضای سبز ۳- انتقال صنوف آلاینده ۴- زیباسازی ورودی های شهر ۵- الحاق روستاهای اطراف به شهر ۶- احیای بافت تاریخی در جهت توجه به گردشگری ۷- ایجاد تقاطع غیر همسطح ۸- احیای مرکز بیرجندشناسی ۹- تعریض خیابانهای طالقانی و مدرس ۱۰- تهیه طرح جامع شهری بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی و بومی منطقه ۱۱- ایجاد پارکینگ طبقاتی در خیابانهای طالقانی و شهید منتظری ۱۲- ایجاد لاین دوم بازار مرکزی و لاین دوم خیابان شیرین ۱۳- تملک و بازسازی هتل کویر ۱۴- تجهیز پارکها ۱۵- تکمیل میدان اجتماعات و باغ مفاخر ۱۶- ساماندهی ناوگان شهری ۱۷- ایجاد پارک سنگها، پارک بانوان و پارک مشاهیر ۱۸- ایجاد بافت قدیمی و الحاق آن به شهر ۱۹- انتقال نیروی انتظامی از میدان ابوذر ۲۰- احیای بافت قدیمی و الحاق آن به شهر جهت توسعه شهری ۲۱- اجرای پارک خطی نشاط در جنوب شهر ۲۲- بهسازی و پیاده روسازی و آجرای آیلند در خیابان طالقانی و .. ۲۳- خرید و نصب دوربین های کنترل ترافیک

همچنین در پایان مقرر شد در جلسه آتی، موضوع پادگان ۰۴ شامل اجرای تفاهم نامه ۱۳ ماده ای و مسایل مربوط به درختان خشک شده و ... مورد بحث و تصمیم گیری قرار گیرد.