به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ اعضای شورای شهر روز گذشته با کلیات طرح احداث تقاطع غیر همسطح ورودی دوم مهرشهر موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این جلسه که با حضور فرماندار، رییس شورای اسلامی استان، فرمانده پلیس راهور شهرستان ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند برگزار شد گفت: پس از بحث و  تبادل نظر بین حاضرین، در صحن علنی شورا اجرای تقاطع غیرهمسطح با اولویت ورودی دوم مهرشهر و پس از آن تقاطع غفاری و  تقاطع صیاد شیرازی مورد موافقت قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد اذعان داشت: مقرر شد در فاز اول، مطالعات ورودی دوم مهرشهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در جلسات بعدی جزئیات این پروژه مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه احداث تقاطع غیر همسطح در 4 نقطه از شهر از شورای چهارم مطرح ولی تاکنون عملیاتی نشده گفت: احداث تقاطع غیر همسطح در سه راه اسدی، ورودی دوم مهرشهر،تقاطع غفاری و صیاد شیرازی از پیشنهاداتی بوده که در گذشته مطرح و در حال حاضر با توجه به حمایت استانداری، یک منطقه باید اولویت بندی شده و مطالعات اجرایی آن آغاز گردد.

فرماندار بیرجند نیز با اشاره به اینکه شهر بیرجند پیشانی استان می باشد اظهار داشت: سطح انتظارات از بیرجند در سطح استان بالا بوده و توقعات مردمی هم از شورا و شهرداری و سایر مسئولان در مرکز استان بسیار بالاست و مردم انتظار دارند یک پروژه شاخص، مهم و در تراز مرکز استان در شهر کلید بخورد.

فاضلی فرد با اشاره به اینکه اجرای تقاطع غیر همسطح با توجه به گره های  ترافیکی شهر الزامی است زیرا 40 هزار نفر در شمال شهر با یک راه دسترسی مستقر شده اند اذعان داشت: با توجه به حجم ترافیک تقاطع صیاد و غفاری می بایست در این خصوص نیز فکری اندیشیده شود و  حال که دولت هم  پای کار است ما باید با تمام توان از این ظرفیت استفاده کنیم.

سرهنگ محمدی زاده رئیس پلیس راهور شهرستان بیرجند اجرای تقاطع غیر همسطح در ورودی دوم مهرشهر را واجب دانست و گفت: مهرشهر را  دریابید چرا که جمعیت زیادی ساکن هستند و در ورودی آن پمپ بنزین، دوشنبه بازار، پمپ گاز و.. تعبیه شده ترافیک سنگینی در این محدوده وجود دارد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با حداکثر آراء به مصوبه  احداث تقاطع غیر همسطح به عنوان ورودی دوم مهرشهر رای مثبت دادند.