به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین درخشی عضو شورای شهر در ابتدای جلسه روز گذشته با اشاره به بحث امید و امیدآفرینی در سخنان رهبر انقلاب اسلامی گفت: امید آفرینی زمانی ایجاد می شود که ایمان افراد قوی گردد.

وی با تاکید بر اهتمام ورزیدن به تقویت ایمان و امید در جامعه بیان کرد: اگر ایمان ها را پررنگ تر از قبل کنیم امیدآفرینی به تبع آن ایجاد می شود.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، محیط زیست و سلامت شورای شهر بیرجند اظهار داشت: پیشنهاد پرداخت مبلغ ماهیانه به کارکنان دارای فرزند معلول یا بیماری خاص در کمیسیون مطرح شد که مقرر گردید جهت اظهار نظر و بررسی بیشتر به سازمان بهزیستی ارجاع گردد.

مهندس مرتضی یزدانشناس از درخواست شهرداری مبنی بر خرید یک دستگاه اتوکلاب جهت بی خطر سازی پسماندهای ویژه اشاره کرد که بنا بر نظر کمیسیون با توجه به بالا بودن هزینه های اجرای طرح و عدم توجیه اقتصادی و اینکه قبلا این امر به بخش خصوصی واگذار شده مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: درخواست کانکس توسط یکی از مددجویان بهزیستی و مکاتبه با سازمان غله جهت نانوایی های فعال در روز بازارهای شهرداری نیز در این جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری عنوان کرد: با توجه به احداث مرکز آموزش تخصصی سازمان آتش نشانی، مقرر گردید ضمن حمایت شورا از این امر با راه و شهرسازی در خصوص زمین و صدور مجوز مکاتبه گردد.

مهندس یزدانشناس به بررسی درخواست شرکت خصوصی در خصوص راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک شهری و کاهش مراجعات مردمی به شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح شکایات مردمی در خصوص آبیاری درختان سطح شهر مقرر شد جلسه ای با حضور کارشناسان ذیربط در خصوص بررسی و چاره جویی جهت این امر گرفته شود.

وی با اشاره به نامه شهرداری به دفتر امور شهری مبنی بر جمع آوری هوشمند پسماندهای خشک توسط بخش خصوصی با عقد قرارداد با انجمن حمایت از زندانیان و کنترل زباله گردی توسط گشت های شهرداری اضافه کرد: بر اساس مکاتبه دفتر امور شهری به طرح های حوزه پسماند و کاهش آلودگی تسهیلات اعطا می شود که با توجه به نظر کمیسیون مقرر گردید با عنایت به ارسال طرح ها از سوی شهرداری، پیگیری لازم در این خصوص انجام شود.

در ادامه جلسه مهندس عباس سروری منشی شورا به قرائت نامه های واصله پرداخت و اعضای شورا در خصوص تایید برخی از مصوبات رد شده از سوی هیئت تطبیق، اصرار کردند.

لازم به ذکر است کمک به مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و سفر زائر اولی ها به حرم امام رضا (ع) نیز از موارد مطروحه در جلسه شورای شهر بیرجند بود.