سی و دومین کلینیک حقوق کودک کشور، در بیرجند راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بیرجند، دکتر تقی زاده، رئیس شورای شهر ضمن خیرمقدم به مهمانان، از ایجاد تعامل و همکاری بین مسئولین و مردم و ایجاد بستری برای مدیریت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ابراز خرسندی نمود.

 معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری پنج شنبه گذشته در مراسم انعقاد تفاهم نامه کلینیک حقوق کودک که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند برگزار شد، گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان چشم بینای مردم می تواند با نظارت صحیح، امنیت را برای شهروندان فراهم کند.

به گفته دکتر عباسی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید ابتدا برای افراد با استفاده از همه ظرفیت ها شغل ایجاد کرد تا هنگامی که فردی تخلفی انجام می دهد از او بخواهیم که آن را جبران کند.

وی افزود: کلینیک های حقوق کودک با محوریت آموزش حقوق کودک، مشاوره روان شناختی و... راه اندازی می شود و تاسیس این کلینیک در بیرجند نقش مهمی در مدیریت آسیب های اجتماعی خواهد داشت و به تدریج در خانه های محله، کلینیک های کوچکی برای این منظور ایجاد خواهد شد.

جاوید شهردار بیرجند هم به راه اندازی مرکز فوریت های اجتماعی برای سامان دهی متکدیان و کودکان کار وانجام امور مربوط به فرزندان طلاق در خانه محله شعبانیه با همکاری دادگستری و برنامه ریزی برای احداث خانه یا پارک کودک توسط شهرداری اشاره کرد.