خبرنگاری شغل و حرفه ی سختی است و به دلیل وجود پیچیدگی های بسیار در آن، جزو مشاغل سخت معرفی شده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن خیرمقدم به خبرنگاران، هفدهم مردادماه، روز گرامیداشت سالروز شهادت شهید والا مقام محمود صارمی و همه شهدای خبرنگار را به خبرنگاران تبریک و تهنیت گفت.
وی اظهار داشت: خبرنگاری شغل و حرفه ی سختی است و به دلیل وجود پیچیدگی های بسیار در آن، جزو مشاغل سخت معرفی شده است.

تقی زاده گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بين مسئولان و مردم هستند و در تصمیم گیری‌های درست نقش مهمی دارند و برای اینکه یک خبرنگار بتواند در رسالت کاری خود موفق باشد باید امانتداری را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: تا رسیدن به شهری که در خور و شان مردم است فاصله داریم همواره باید با همدلی و همفکری و با اقداماتی که در سال جاری صورت گرفته بتوانیم در تحقق برنامه های شهری گام برداریم.
تقی زاده از برنامه‌هایی که در حوزه شهری انجام شده شامل: زیباسازی معابر، بهسازی پارک‌ ها، مبلمان شهری و غیره خبرداد و گفت: برخی از پروژه‌ ها سال ‌ها بلاتکلیف بوده و متولی پیگیری نداشته اما با اقداماتی که صورت گرفته کارهای خوبی در شهر بیرجند انجام شده است.

در ادامه شهردار بیرجند از بهره برداری از پارک سایت اداری بیرجند به مساحت 13 هزار متر مربع، تعریض بلوار شهدای عبادی و کلنگ زنی اجرای طرح بهسازی خیابان جمهوری ، در هفته دولت خبر داد.
جاوید گفت: تعیین تکلیف پرونده های سنگینی مانند باغ کارگشا، اتصال معبر فرزان به پل موسی بن جعفر (ع) ، مجموعه فرهنگی ابتدای بلوار شهید صیاد شیرازی ، خط انتقال آب به فضای سبز شمال شهر و سیستم آبیاری سنتی به سیستم آبیاری نوین در چند نقطه از شهر از طرح های شهرداری می باشد.

شهردار بیرجند آغاز اجرای تفکیک زباله از مبدا را جزو برنامه های خدمات شهری دانست و افزود : عملیات این پروژه در چند روز آینده شروع و پردازش پسماندها نیز توسط پیمانکار انجام خواهد شد و تلاش می شود بیرجند را به شهر، بدون زباله گرد تبدیل کنیم.

وی در ادامه از تهیه فاز اول طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند توسط مشاور خبر داد و گفت: با اجرای آن گره ترافیکی خیابان طالقانی بیرجند برطرف خواهد شد.

در این مراسم از اصحاب رسانه تقدیر تشکر به عمل آمد.