به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند روز جاری جلسه بررسی مشکلات فیمابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در خصوص حفاریهای سطح شهر در محل شورای شهر تشکیل شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این جلسه که با حضور نمایندگان شهرداری و آبفا برگزار شد هدف از تشکیل این جلسه را رفع مشکلات فیمابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در خصوص حفاریها و آسفالت آن عنوان کرد.

دکتر رضا حسنی صفت اظهار داشت: با عنایت به اتمام قرارداد فیمابین شهرداری و آبفا در خصوص حفاریهای سطح شهر در نیمه اردیبهشت ماه جاری می بایست هرچه زودتر قرارداد جدید تعیین تکلیف گردد.

وی افزود: نمی توانیم کار را متوقف کنیم و با هر شرایطی که قرارداد تنظیم گردد از 15 اردیبهشت ماه اجرایی می باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به حفاریهای متعدد در سطح شهر توسط دستگاههای خدمات رسان از جمله مخابرات، برق، گاز و آب و فاضلاب خواستار برگزاری جلسه ای با دخالت شورا و همکاری معاونت عمران شهرداری با دستگاههای فوق شد تا شهر به پیراهن چهل تکه ای تبدیل نشود.

لازم به ذکر است پس از بیان نظرات مختلف توسط مدیران شهرداری و شرکت آب و فاضلاب در خصوص نوارهای حفاری سطح شهر در نهایت مقرر گردید با عنایت به خاتمه قرارداد سال 1402، در اسرع وقت نسبت به تنظیم قرارداد فیمابین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب برابر مقررات اقدام شود و تا آن زمان مجوزهای حفاری از سوی شهرداری به نام شرکت آبفا صادر و کلیه مسئولیت ها در طول بازه زمانی مجوز صادره، برعهده شرکت می باشد.

همچنین کلیه امور نظارت بر عملیات حفاری در طول بازه زمانی اجرا بر عهده شرکت بوده و شهرداری مسئولیتی نخواهد داشت و در پایان کار، آبفا طی مکاتبه ای مکلف به تحویل مسیر حفاری به شهرداری خواهد بود.

مقرر شد جهت نصب انشعابات در معابر عمومی، شرکت آب و فاضلاب به صورت کلی از شهرداری درخواست مجوز حفاری نموده و شهرداری از صدور مجوز به صورت انفرادی خودداری نماید و آبفا با نصب بنر، به ساکنین معبر موصوف اطلاع رسانی نماید.

شایان ذکر است با موافقت طرفین مقرر شد پس از مراجعه متقاضیان نصب انشعابات در یک معبر به شرکت آب و فاضلاب و تشکیل پرونده، مراتب از طریق مکاتبه به شهرداری اعلام و مجوز حفاری به نام آبفا صادر گردد.