رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خواستار تسریع در روند خدمت‌رسانی به شهروندان و فرهنگ‌سازی و آموزش در مدیریت صحیح پسماندها شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، رئیس شورای شهر به اتفاق معاون منابع انسانی شهرداری بصورت سرزده از واحدهای اجرایی سازمان مدیریت پسماند، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و بازار روز غفاری بازدید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد در بازدید از روند فعالیت‌ها، امکانات و تجهیزات سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند اذعان داشت: همکاری شهروندان در اجرای برنامه‌های مختلف زیست محیطی از عوامل تأثیرگذار در مدیریت صحیح پسماندها می باشد.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها از جمله کاهش تولید زباله افزود: استفاده مجدد و بازیافت با اجرای صحیح تفکیک زباله در راستای بقای هرچه بیشتر محیط زیست سالم و ارتقاء سلامت جامعه می باشد که از این رو فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بر لزوم فرهنگ‌سازی، استمرار آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های در اختیار، با هدف ارتقاء فرهنگ شهروندان تأکید کرد و گفت: بحث پسماند ارتباط مستقیم با سلامتی تمام افراد جامعه دارد که همه باید با جدیت و نظارت بیشتری در این زمینه فعالیت کنند.

در ادامه، بازدید از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و بازار روز غفاری نیز صورت گرفت که رئیس شورای شهر بیرجند در حاشیه بازید از بازار روز خیابان غفاری با اشاره به ضرورت توجه به بخش‌های خدماتی برای تأمین رفاه شهروندان گفت: راه اندازی این بازارها موجب شده که بخشی از نیازهای مردم در این مکان ها تأمین شود.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد عنوان کرد: امروزه با توجه به توسعه روزافزون شهرها ، ساخت بازارهای روز به منظور افزایش رفاه شهروندان ، روان سازی ترافیک ، جلوگیری از ازدحام جمعیت در هسته های مرکزی شهر و جلوگیری از اتلاف وقت مردم به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

شایان ذکر است در جریان این بازدید روسای سازمان های پسماند و ساماندهی مشاغل شهرداری با بیان مشکلات و موانع موجود در حوزه کاری مربوطه، راهکارهای پیشنهادی برای رفع موانع را نیز ارائه کردند.