رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورا گفت: میدان اجتماعات بیرجند به عنوان یک میدان بزرگ در دوره پنجم شورا کلید خورد تا مراسم مذهبی و ملی فرهنگی در آنجا برگزار شود و مردم نیز از این مکان به عنوان فضای تفریحی استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اشاره به اینکه تاکنون بخش اعظم کار انجام شده اظهار داشت: در راستای توسعه میدان تاکنون اقدامات زیادی از جمله تخریب کلیه املاک شهرداری و تملک املاک واقع در مسیر انجام شده و در دوره ششم شورا کار به طور جدی پیش برده شده و در حال انجام است.

وی وجود ساختمان راهنمایی و رانندگی را در محدوده میدان اجتماعات از دغدغه های پیش روی شورا و شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: این ساختمان متعلق به شهرداری می باشد که سالهاست راهنمایی و رانندگی بدون پرداخت اجاره در این ساختمان حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد اذعان داشت: پس از بحث و بررسی موضوع در شورا و بیان نظرات موافق و مخالف این امر، لغو مصوبه قبلی شورا در دوره پنجم و تخلیه ساختمان راهور مصوب گردید و شهرداری موظف شد تا در خصوص انجام این مصوبه اقدامات بایسته را انجام دهد.