به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ روز گذشته در جلسه علنی شورا، رئیس شورای شهر از موضع صریح و قاطع شهردار بیرجند در ارتباط با پروژه هلال تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است جلسات مربوط به بررسی وضعیت پروژه هلال هفته گذشته با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور و جمعی از مدیران استانی، نماینده شورای اسلامی شهر به همراه شهردار بیرجند برای بررسی آخرین وضعیت این پروژه برگزار و قول همکاری و اعطای اعتبار مناسب جهت تکمیل پروژه داده شد.

شایان ذکر است مهندس مرتضی یزدانشناس (نماینده شورا در جلسات هلال) روز گذشته در جلسه علنی شورا  به بیان گزارش جلسات مذکور پرداخت.

شهردار بیرجند نیز پس از آن با ارائه گزارش تکمیلی در این خصوص اظهار داشت: در جلساتی که برگزار شد خواسته های مدنظر شورا و شهرداری در سه محور مطرح شد.

دکتر مهدی بهترین، محور اول را پیرامون موارد مربوط به کمیسیون ماده صد و جرایم مترتب بر آن عنوان کرد و افزود: موضوع پارکینگ این مجتمع که علیرغم فرصت های مکرر تاکنون تامین نشده نیز در وهله دوم مطرح گردید.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف وضعیت ایمنی ساختمان در پی تغییر کاربری طبقه منفی یک این پروژه از دیگر خواسته های مطروحه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند همچنین در حاشیه این جلسه در گفتگو با روابط عمومی شورا یادآور شد: اختصاص هرگونه امتیازی به این پروژه که بخشی از خیابان آیت الله طالقانی را سایه انداخته قبل از تامین موارد مطروحه، لطمه به حقوق شهروندان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد خواستار تاکید و اصرار شهردار بیرجند بر مواضع اصولی مطرح شده در خصوص این پروژه که از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر در کش و قوس قرار دارد شد.