به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ کتاب زندگی نامه و خاطرات دکتر گنجی پدر علم جغرافیا با همکاری شورا و شهرداری بیرجند تالیف می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: در صحن علنی شورا نامه ای مبنی بر همراهی و کمک شهرداری برای نگارش کتابی مرتبط با دکتر محمدحسن گنجی پدر علم جغرافیای کشور توسط یکی از شهروندان مطرح شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس این نامه و به منظور ارج نهادن به مقام مفاخر استان و با توجه به مستندات موجود شامل نامه های دکتر گنجی، مصاحبه ها با دانشجویان و... این شهروند خواستار مساعدت مالی شد که پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای شهر مقرر شد پس از دریافت تأییدیه های لازم برای تدوین این کتاب از مراجع ذیصلاح، شهرداری برای نگارش این کتاب (چاپی ، دیجیتالی) اعتباری بالغ بر 10 میلیون تومان مساعدت کند تا کتاب مذکور با مشارکت شورا و شهرداری آماده گردد.

در ادامه جلسه نامه سازمان بازرسی مبنی بر اجرای فونداسیون در مساحت کاربری فضای سبز در ضلع شمالی خیابان ۱۲ فروردین توسط منشی شورا قرائت شد که برابر نظر اعضای شورا، نامه جهت بررسی بیشتر به شهرداری ارسال شد.

پس از آن موضوع عقد قرارداد حسابرسی شهرداری، مناطق و سازمانهای وابسته به شهرداری مطرح گردید که با رای موافق اعضا مواجه شد.

لازم به ذکر است دکتر بهترین شهردار بیرجند نیز در خصوص موارد مطروحه در صحن شورا به بیان نظرات خود پرداخت.