رئیس شورای اسلامی شهر بیرجندروز گذشته در صحن شورا پیشنهاد رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، محیط زیست و سلامت مبنی بر سرویس دهی رایگان اتوبوسهای مسیر آزادی تا ابوذر را مطرح نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ دکترش رضا حسنی صفت گفت: پس از طرح این پیشنهاد و با نظر موافق اعضای شورای شهر به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری امام حسین (ع) در دو ماه محرم و صفر، اتوبوسهای مسیر آزادی تا میدان ابوذر به صورت رایگان در خدمت شهروندان قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از دریافت بازخوردهای این اقدام، در خصوص گسترش طرح به سایر نقاط شهر تصمیم گیری می شود اضافه کرد: ترغیب افراد به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، توجه به بحث هوای پاک و همچنین حمایت از افراد مستضعف از اهداف اجرای این طرح می باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، محیط زیست و سلامت شورای شهر بیرجند با اشاره به درخواست مدیرعامل آب و فاضلاب استان در خصوص معدوم سازی گیاهان اکالیپتوس سطح شهر که ریشه های آن باعث آسیب به لوله های آب می شود افزود: بنا بر اعلام کارشناسان فضای سبز ریشه های گیاه اکالیپتوس در صورت عدم آبیاری به سمت لوله های آب کشیده می شوند و در صورتی که برنامه ریزی منظم جهت آبیاری آنها وجود داشته باشد آسیبی به لوله ها نمی رسانند.

مهندس مرتضی یزدانشناس با اعلام اینکه در کمیسیون مقرر شد کشت گونه های بهینه در دستور کار قرار گیرد اذعان داشت: همچنین با توجه به اعلام کارشناسان مبنی بر سمی بودن گیاه خرزهره، به مرور زمان این گیاهان جایگزین شده و در کاشت های جدید از این موارد استفاده نخواهد شد.

وی در ادامه از موافقت اعضای شورای شهر با تفاهم نامه فیمابین شهرداری و منطقه ویژه اقتصادی مبنی بر اختصاص زمین جهت احداث سایت آموزشی آتش نشانی خبر داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا از قانونمند شدن جانمایی مخازن سطل های زباله در کمیته ای که بدین منظور ایجاد شده بر اساس طول و عرض معبر خبر داد و یادآور شد: در پی مکاتبات انجام شده، شهرداری در جهت جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف روستاهای چهکند، بلوار پیامبر اعظم (ص) و مسیرهای سطح شهر اقدام به نصب تابلوهای بازدارنده نموده و از طریق گشت های سطح شهر و اعمال جریمهاز این اقدامات جلوگیری نموده است.

مهندس یزدانشناس به نامه شهرداری به دفتر امور شهری استانداری مبنی بر اصلاح ساختاری سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: براساس نظر کمیسیون مقرر گردید این مساله تا حصول نتیجه از طرف شورای شهر نیز پیگیری گردد.

وی از اختصاص تسهیلات صندوق ملی محیط زیست به شهرداریها جهت آیین نامه هوای پاک نیز خبر داد.