به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به منظور بررسی مشکلات و مسائل پایانه مسافربری و حوزه حمل و نقل برون شهری در کمیسیون فرهنگی شورا حضور یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به برخی اعتراضات و مشکلات شهروندان در پایانه مسافربری اظهار داشت: از اهم این موارد می توان به برخورد نامناسب برخی رانندگان با مسافران، نارضایتی از تاخیر در زمان حرکت اتوبوسها، توقف در مکان های نامناسب برای نماز و همچنین توقف با تاخیر در این خصوص اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد یادآور شد: در برخی موارد از اعتراضات شهروندان به مباحث مربوط به عدم رعایت عفاف و حجاب و پخش موسیقی غیر مجاز نیز اشاره شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه در شهرهای بالای 50 هزار نفر احداث پایانه های عمومی مسافربری بر عهده شهرداری است گفت: اداره کل راهداری به عنوان بهره بردار پایانه، در تعامل خوبی با شهرداری بوده و با توجه به وجود کارگروه ارتقاء سطح خدمات در سازمان تمرکز بر اجرای توسعه پایانه و رسیدگی به سرویسهای بهداشتی از سوی شهرداری می باشد.

مهندس حاجی صفری با اشاره به فعالیت 296 دستگاه اتوبوس در پایانه اظهار داشت: جلسات کارگروه به صورت استانی در مرکز شهر بیرجند به صورت فصلی برگزار شده و در خصوص 6 پایانه مسافربری استان بحث و تبادل نظر می شود.

وی با اشاره به منشور حقوق مسافر و پاسخگویی ظرف مدت 72 ساعت پس از وصول شکایت اضافه کرد: پیگیری اعتراضات مسافران از طریق سامانه 141 و بارکد درج شده بر روی بلیت مسافر امکان پذیر می باشد و رانندگان متخلف مجازات می شوند.

مسئول کمیته عفاف و حجاب سازمان نیز با اعلام مواردی در این خصوص یادآور شد: نظارت مستقیم و غیر مستقیم در این خصوص از طرف سازمان وجود دارد.

خسروی عنوان کرد: درج پیام های مرتبط با مسائل مربوط به عفاف و حجاب بر روی بلیت اتوبوسها، عدم ارائه خدمات به افراد بی حجاب و تهیه بسته های فرهنگی برای خانم های محجبه از جمله این موارد می باشد.