به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ رئیس و اعضای شورای شهر از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بازدید کردند.

رئیس شورای شهر بیرجند در جریان این بازدید با بیان اینکه فضای سبز، قلب شهر است از اقدامات خوب سازمان در آستانه بهار 1402 تقدیر و تشکر کرد و گفت: فضای سبز اکبریه را دریابید.

دکتر رضا حسنی صفت هدف از این بازدید را بیان مشکلاتی که در سازمان و در بحث فضای سبز با آنها دست به گریبان هستید عنوان کرد تا در برنامه ریزی های آینده این موارد مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: لازم است برای حفظ فضای سبز از همه شهروندان کمک بگیرید، و به هر شیوه ممکن مردم را برای زنده نگه داشتن فضای سبز به کمک بطلبید.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اذعان داشت: پویا نگه داشتن فضای سبز شهرها با کمک مردم امکان پذیر است.

دکتر حسنی صفت با توجه به کاشت درختان مثمر و غیر مثمر کم آب خاطر نشان کرد: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و رسانه ها می توانیم همکاری شهروندان را در بحث آبیاری فضای سبز جلب کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد عضو شورا نیز با اشار ه به درخواست کاشت گیاهان سایه دار از توجه ویژه به آبیاری فضاهای سبز سطح شهر اشاره کرد.

مهندس عباس سروری عضو شورای شهر بیرجند نیز ضمن تشکر از عملکرد سازمان و تحول در بحث سیما و منظرشهری اظهار داشت: نصب وسایل بازی بیشتر در پارکها و فضاهای سبز و تعویض برخی وسایل بازی کهنه پارکها نیز از جمله درخواست های مطرح شده از سوی شهروندان می باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز با اشاره به انجام برخی اقدامات در فضای سبز محدوده اکبریه گفت: در رابطه با بحث آبیاری فضای سبز، علاوه بر بحث آب با کمبود نیرو هم مواجه می باشیم.

مهندس بهدانی از جداسازی آب شرب برخی پارکها خبر داد و افزود: به جد پیگیر بحث آبیاری نوین می باشیم.

وی اضافه کرد: در مکان هایی که بحث آبیاری نوین انجام شده است تا ۷۰ درصد کاهش مصرف نسبت به آبیاری غرقابی داریم.

بهدانی به پلاک کوبی درختان سطح شهر قبل از واگذاری به پیمانکار اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز با اشاره به اینکه در بحث آبیاری قطره ای و نوین اقدامات خوبی انجام شده گفت: توجه به مباحث کارشناسی و استفاده از نظرات صاحبنظران در این خصوص کمک بسیاری به ما کرده است.

مهندس میرزایی اظهار داشت: در بحث روان آبها اتفاقات خوبی افتاده است و ما می توانیم با تدابیر آگاهانه، فضای سبز شهر را با وجود کم آبی حفظ کنیم.