به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، بهنگام سازی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر بیرجند امروز در دومین جلسه رسمی شورای شهر مصوب شد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند؛ بهنگام سازی مطالعات برای اجرایی شدن طرح جامع ترافیک که در سال 99 مصوب شده و اجرای آن تاکنون به تعویق افتاده است با موافقت اکثریت اعضا تصویب شد.

دکتر رضا حسنی صفت با اشاره به نامه شهرداری به نقل از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر مبنی بر جابجایی کانکس های موجود در پایانه ابوذر به دلیل ساماندهی این پایانه اظهار داشت: واحد سیار انتقال خون نیز با نظر مساعد مدیر کل انتقال خون به ضلع غربی دوشنبه بازار بلوار مسافر انتقال می یابد که اعضای شورا با مجوز استقرار رایگان این کانکس در مکان جدید موافقت نمودند.

وی افزود: در این جلسه با بحث برون سپاری تقویت حفاظت فیزیکی مجموعه های تحت اختیار شهرداری نیز موافقت گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: با توجه به موافقت شورای شهر با توسعه شبکه فیبر نوری شهر بیرجند، پیش نویس توافقنامه اماده شده بین شهرداری و شرکت مخابرات، تقدیم شورا شد و با موافقت اعضا برای ادامه کار مصوب گردید.

دکتر حسنی صفت با اشاره به درخواست رئیس مرکز بهداشت استان مبنی بر ایجاد پارکی مناسب سالمندان با شرایط ویژه اضافه کرد: با نظر موافق اعضای شورای شهر بیرجند مقرر گردید شهرداری بیرجند یکی از پارکهای سطح شهر را مختص این امر در نظر گرفته و تجهیز نماید.

لازم به ذکر است تعدادی از نامه های شهروندان مبنی بر تقسیط در هزینه های تجاری ملک نیز در این جلسه مطرح گردید که مقرر شد بر اساس مصوبه شورای شهر در این خصوص عمل شود.