به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد در نطق پیش از دستور یکصد و پنجمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: با عنایت به بازسازی آیلند خیابان مدرس، ضرورت اعلام اهداف اجرای این طرح از سوی شهرداری برای روشن شدن اذهان عمومی احساس می شود.

 وی همچنین خواستار تشریح اقدامات انجام شده در میدان اجتماعات و بیان برنامه های آتی این پروژه گردید.

در ادامه منشی شورا با اشاره به نامه شهرداری مبنی بر اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری و عدم موفقیت شرکت قبلی گفت: شهرداری پیشنهاد ماهیانه مبلغ 431 میلیارد ریال را به مدت 6 ماه و اجرایی در یک چهارم سطح شهر را مطرح نموده که به اتفاق آرا با پیشنهاد شهرداری به صورت مزایده موافقت شد.

مهندس عباس سروری به طرح نامه مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) نیز مبنی بر درخواست جایگاه نصب بنر در میدان مصلی المهدی و همکاری در توسعه فضای سبز مجموعه توانبخشی پرداخت که اعضای شورا خواهان اظهار نظر شهرداری مبنی بر چگونگی اختصاص جایگاه تبلیغاتی و مساعدت در خصوص اقدامات عمرانی شدند.

در ادامه جلسه، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بیرجند تصریح کرد: طبق درخواست کمیسیون عمران مبنی بر ارائه اقدامات مربوط به عملیات اجرایی و نوارهای حفاری توسط شهرداری به کمیسیون ، آنالیز انجام عملیات آسفالت در معابر سطح شهر از سوی شهرداری به شورا اعلام شده است.

دکتر ویدا ناصری همچنین به بیان مصوبات کمیسیون جهت تصمیم گیری نهایی در شورا پرداخت و موارد ذیل عنوان شد.

درخواست شهروند مبنی بر جابجایی و اصلاح زمینِ مورد تقاضا از شهرداری که مورد موافقت کمیسیون عمران بود در شورا نیز تصویب شد و در خصوص درخواست شهروند مبنی بر تعیین تکلیف جهت تملک ملک واقع در معرض تعریض خیابان طالقانی مقرر گردید مطابق نظر کمیسیون عمران، درخواست شهروند جهت اجرای مصوبه شورا در سال 96 به شهرداری ارجاع گردد.

در خصوص درخواست ساکنین بلوار زکریای رازی در اعتراض به پروانه ساختمانی قطعه زمین حاشیه بلوار، پس از بررسی اعضای شورا با نظر کمیسیون عمران مبنی بر اینکه پروانه بر اساس طرح تفصیلی و رای کمیسیون ماده 5 صادر گردیده و تخلفات نیز به کمیسیون ماده صد ارجاع شده موافقت گردید با شهرداری مکاتبات لازم صورت پذیرد.

اعضای شورا با مصوبه کمیسیون عمران مبنی بر بازگشت وجه اضافی دریافتی کمیسیون ماده صد به شهروند موافقت نموده و در خصوص ارسال درخواست افزایش طبقه دو ملک واقع در خیابان مدرس و امیرکبیر توسط شهرداری به کمیسیون ماده ۵، به دلیل برابری ارا به جلسه بعد موکول شد.

درخواست مجوز حصارگیری عرصه ملک در خیابان امامت علیرغم تصویب در کمیسیون عمران، مورد موافقت اعضا قرار نگرفت و جهت بررسی بیشتر به شهرداری ارجاع شد.

نامه وزارت میراث فرهنگی مبنی بر ثبت ملی دو اثر آسباد حاشیه شهر بیرجند و بیمارستان شوکت الملک نیز جهت مدنظر قرار دادن ضوابط در طرح های توسعه شهری به استحضار اعضا رسید.

در ادامه جلسه، رئیس کمیسیون عمران شورا یادآور شد: در خصوص رفع نواقص ایمنی و فنی فرهنگسرا مطابق بررسی کمیسیون عمران، ۴ پیشنهاد به شرح ذیل مطرح و در شورا مصوب گردید: ۱- اعلام نظر قطعی آتشنشانی در خصوص وضعیت ایمنی فرهنگسرا ۲-تعیین تکلیف مقصران موضوع فرهنگسرا توسط کانون کارشناسان دادگستری ۳- رفع نواقص ایمنی و فنی فرهنگسرا نهایتا تا دوماه آینده ۴- تصویب لایحه ارسالی شهرداری در خصوص رنگ آمیزی ام دی اف دیوارهای فرهنگسرا جهت کندسوز شدن

در پایان این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گزارشی از برگزاری جلسه با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب و شهردار در شورا و هماهنگی های انجام شده مبنی بر اجرای آسفالت نوارهای حفاری سطح شهر توسط شهرداری و معرفی نمایندگانی از طرف هر دو دستگاه جهت انجام توافقات بعدی ارائه داد.

در این جلسه شورا، تعدادی از درخواست های شهروندان در جریان سفر رئیس جمهور به استان نیز مطرح گردید.