آیین افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه شهرداری بیرجند همچنین رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات آسیب‌دیدگان اجتماعی روز گذشته با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در بوستان آزادی برگزار شد.

شهردار بیرجنددر این مراسم گفت: این مجتمع برای افراد آسیب پذیر اجتماع در دو طبقه با ۱۲ اتاق احداث شد که برای آن ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

دکتر محمد علی جاوید افزود: ظرفیت پذیرش این مجتمع ۳۰ نفر است که بدون محدودیت سنی ، پذیرای خانم‌ها و آقایان است.

وی هدف از راه اندازی مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی را شناسایی افراد آسیب پذیر همچون کودکان کار وافراد بی خانمان و توان افزایی آن‌ها با کمک ارگان‌های مرتبط همچون کمیته امداد و بهزیستی دانست.

رئیس شورای اسلامی بیرجند هم در این جلسه با قدردانی از زحمات شهردار محترم و خصوصا حوزه معاونت شهرداری بیرجند، گفت: این مرکز با تلاش و همت شهرداری، معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری و فرمانداری به بهره برداری رسید.

تقی زاده افزود: عوامل زیادی مانند شخصیتی، اجتماعی، محیط پیرامونی، محیط خانواده، گروه های همسان، فرد را به سمت انحرافات اجتماعی پیش می برد. وی با بیان اینکه گاهی فقط یک لحظه باعث تغییر مسیر فرد می شود، اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی از این افراد با حضور افراد و سازمان های حمایتی، آنها را به مسیر اصلی زندگی باز می گرداند.

رئیس شورای شهر بیرجند خاطرنشان کرد: امیدواریم با افتتاح این مرکز و حمایت دستگاه های متولی آسیب های اجتماعی در بیرجند را به حداقل برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار هم در این مراسم لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی را عزم تمام دستگاه‌های متولی دانست وگفت: ظرفیت‌های زیادی از امکانات تا افراد خیر و مسئولان در استان وجود دارد که با همکاری یکدیگر می‌توانیم مانع تکدی گری ، بی خانمانی و آسیب‌های اجتماعی شویم.

خوش خبر با اشاره به شناسایی ۲۲۶ متکدی در خراسان جنوبی افزود: در پایش اولیه توانستیم ۱۰۰ نفر از این افراد را با توان افزایی به آغوش خانواده برگردانیم.