اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و شهردار به مناسبت هفته شهر و شهروند از مراحل مختلف بهسازی پارک جنگلی بیرجند بازدید کردند.

شهردار بیرجند در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از پارگ جنگلی بیرجند که تعدادی از معاونان و رؤسای سازمان های شهرداری حضور داشتند، با اشاره به این که پارک جنگلی یکی از ظرفیت های مغفول این شهر در گذشته بود، گفت: با مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در مساحت 40 هکتار عملیات بهسازی و زیباسازی آن با هدف ایجاد فضای های تفریحی مناسب برای استفاده همشهریان و مسافران در حال انجام است.

محمد علی جاوید با بیان این که احداث پیست پیاده روی، دوچرخه، سنگفرش، اجرای دیوار سنگی، زیرسازی، کف سازی، فضای نشیمن، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی، پارکینگ و فضاهای تجاری، آمفی تئاتر، سالن اجتماعات و اقامتگاه گردشگری، زمین های مختلف ورزشی و... پیش بینی شده است، گفت: برای ورود به پارک جنگلی دو ورودی از بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار صنعت و معدن پیش بینی شده است که ورودی اصلی آن از بلوار پامبراعظم (ص) است که برای آن المانی درنظر گرفته شده که در حال اجرا است.

به گفته وی برای نورپردازی آن هم گزینه های مختلفی مطرح شده که بهترین آن برای اجرا انتخاب خواهد شد و همچنین در مقابل ورودی پارگ جنگلی از بلوار پیامبر اعظم(ص) پارکینکی در نظر گرفته شده است که در گذشته محل انباشت نخاله بوده که جدول گذاری آن هم انجام شده است.

شهردار بیرجند با اعلام این که تجهیزات برج نوری پارک هم خریداری شده است، افزود: دریاچه مصنوعی پارک بعد از بهسازی به عنوان مخزن اصلی آب پارک با مساحت 3 هزار و 700 متر مربع نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت که تا سه ماه آینده به اتمام می رسد.

جاوید رستوران، کافی شاپ، فضاهای بازی، فضاهای ورزشی برادران و خواهران، بوستان فدک ویژه بانوان، باغ پرندگان و...را از دیگر بخش های پارگ جنگلی بیرجند بعد از عملیات بهسازی اعلام و خاطر نشان کرد: در فضاهای ورزشی خواهران و برادران پنج قسمت برای ورزش های ساحلی، والیبال، زمین استاندارد چمن مصنوعی و تنیس خاکی مد نظر قرار گرفته است و بوستان فدک ویژه بانوان در بخشی از پارگ جنگلی در حال احداث می باشد و اجرای سیستم آبیاری فضای سبز، نماز خانه و سرویس های بهداشتی و...از دیگر بخش هایی است که در بهسازی پارگ جنگلی در حال اجرا است.

وی اظهار امیدواری کرد در ماه های آینده بخش هایی از طرح بهسازی پارک جنگلی مورد بهره برداری قرار گیرد.