یکصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند با هدف بررسی طرح بهسازی خیابان جمهوری اسلامی برگزار شد.

جلسه شورا با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، معاونین شهرداری، معاون عمرانی فرمانداری، معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف و مدیر انجمن اسلامی اصناف برگزار گردید.

دکتر تقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن خیرمقدم به مهمانان ابتدا بحث مشکلات پارک ها و فضای سبز شهری را با حضور سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مطرح نمود، که در این خصوص اعضای شورا ضمن تأکید بر حفظ و نگهداری فضای سبز شهری موجود خواستار حل مشکلات موجود در پارکها از قبیل روشنایی، اصلاح درختان، سرویس های بهداشتی، کف سازی و ... شدند.

همچنین مقرر شد معاونت خدمات شهری این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

طرح بهسازی خیابان جمهوری

در ادامه ی این جلسه شهردار بیرجند اظهار داشت، خیابان جمهوری اسلامی از خیابان های قدیمی شهر است که بانک ها، بازار، مصلی و ... در مسیر آن واقع شده و به گلزار شهدا و آرامستان منتهی می شود و چون زیرساخت ها، آسفالت، آیلند، مبلمان شهری،ترافیک و ... در این خیابان وضعیت مناسبی ندارد برای انجام عملیات بهسازی این خیابان 19 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود روند اجرای امورات برقی پروژه با توجه به مشکلات متعدد مکانیکی و برقی و ... انجام گردیده و بزودی روشنایی پروژه مذکور به بهره برداری خواهد رسید.

طبق بیانات مهندس جاوید طرح هایی مانند جداره سازی، اصلاح بازار مرکزی، مسئله ترافیک و مبلمان شهری خیابان جمهوری اسلامی از دیگر پروژه های در دست اقدام شهرداری می باشد که جهت جمع بندی و اجرا در جلسه شورای شهر مطرح خواهد گردید.

در نهایت تسریع در بهسازی خیابان جمهوری اسلامی مورد تأکید مهمانان حاضر در جلسه قرار گرفت و مقرر گردید بطور همزمان با سه پیمانکار جهت اتمام پروژه قرارداد منعقد گردد.