هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر بیرجند با حضور اعضای شورا و شهردار بیرجند تشکیل شد.

 جزئیات طرح پیاده رو سازی خیابان جمهوری اسلامی با بهره گیری از مصالح بومی و موافقت اعضای شورا با برگزاری مزایده، تصویب کلیات ایجاد میدان اجتماعات شهری توسط شهرداری بیرجند، موافقت بارگذاری فضاهای شهری متعلق به شهرداری جهت اجاره نصب آنتن های BTS مخابراتی و ... از موضوعات و مصوبات مورد بحث در جلسه روز گذشته شورای اسلامی بیرجند بود.

«جاوید» شهردار بیرجند در این جلسه ایجاد میدان اجتماعات را ریسک بزرگی برای خودش دانست و با اشاره به این که مجموع طرح 58 هزار و 567 متر مربع و حدود 6 هکتار است، گفت: با توجه به موقعیت فیزیکی و راه های ارتباطی و نبود معارض، میدان ابوذر بهترین مکان برای این موضوع است چرا که بخش زیادی از آن در تملک شهرداری است و فقط چند واحد باید به وسیله تهاتر یا پرداخت پول به تملک شهرداری در آید.

اعضای شورا در ادامه با کلیات این طرح موافقت کردند و مقرر شد طرح مورد نظر تهیه و برای تصویب در شورا مطرح شود.

طرح پیاده رو سازی خیابان جمهوری اسلامی هم از دیگر طرح های مهمی بود که در این جلسه مطرح شد.

معاون عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند با اعلام این که برای اجرای این طرح دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبارمصوب شده است، گفت: این طرح از میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) بیرجند اجرا می شود.

به گفته «عدل» در قالب اجرای این طرح علاوه بر احداث پیست دوچرخه در محدوده میدان امام خمینی (ره) و سه راه اسدی، حد فاصل مورد نظر نور افشانی و با مصالح بومی کف سازی و ... می شود. البته هیچ یک از درختان موجود قطع نمی شود.

بعد از توضیحات وی و شهردار بیرجند اعضای شورا فاز اول این طرح را مصوب کردند.

همچنین در این جلسه بنا به موافقت شورا به جهت جلوگیری از مکاتبات اداری و سهولت در انجام کار به شهرداری اجازه داده شد تا در صورت درخواست شرکت های مخابراتی (همراه اول، ایرانسل و رایتل) فضاهای متعلق به خودش را جهت اجاره نصب آنتن های BTS در اختیار آنها قرار دهد.