رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از ایراد نامه دفتر فنی استانداری پیرامون بازگشایی خیابان عدل، تعریض خیابان ارتش و شهید قرنی به قید فوریت در جلسه علنی شورا خبر داد و گفت: جلسه ای پیرامون بررسی وضعیت خیابان ارتش و بازگشایی خیابان عدل و معلم  روز یکشنبه با حضور دستگاه های ذیربط در استانداری برگزار و  پیش نویس آماده شده که جهت اعلام نظر به شورای شهر ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ دکترفروزانفر در این خصوص گفت: در این پیش نویس مقرر شده ظرف مدت یک هفته دفتر فنی استانداری نسبت به تهیه و تصویب طرح امتداد خیابان  معلم و ارسال آن به کمیسیون ماده 5 اقدام کند.

وی افزود: هم چنین در این جلسه مقرر شد بعد از تصویب طرح، شهرداری بیرجند با هماهنگی فرماندهی ارتش نسبت به تحویل زمین مذکور اقدام کند و مجموعه  ارتش نیز می بایست تا تیر ماه سال آینده ساختمان های داخل طرح را  تخلیه، تخریب و تحویل شهرداری دهد و در این بازه زمانی شهرداری در بخش هایی که معارض ندارد طرح را شروع کند.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه جابجایی و تخلیه کانون بازنشستگان از محل فعلی ظرف مدت دو هفته با همکاری ارتش و شهرداری و انتقال پلیس راهور به این مکان از دیگر مصوبات این جلسه بود اذعان داشت: در این پیش نویس آمده راه و شهرسازی در خصوص تغییر کاربری 600 متر تاسیسات شهری ارتش واقع  در خیابان شهید قرنی به فضای سبز نیز  اقدامات لازم را انجام دهد.

دکتر فروزانفر ادامه داد: تعریض خیابان ارتش بطول 16 متر  به غیر از  قسمت هایی  که تاسیسات  بیمارستان ارتش در آن واقع شده تا زمانیکه تغییرات ساختمان اعمال شود، تعریض خیابان قرنی بطول 52 متر و تهیه طرح آماده سازی و خیابان کشی های داخل محدوده توسط راه و شهرسازی از دیگر مصوبات این جلسه می باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه برای  اجرای این طرح  حداکثر  تا شهریور ماه سال آینده زمان تعیین شده، افزود:  هم چنین در این جلسه مقرر شد با توجه به مساعدت استاندار، بخشی از هزینه های بازگشایی خیابان  عدل و معلم  پرداخت شود که به نمایندگی از شورا مطرح شد شورا با رقم کمتر از 30 میلیارد تومان مخالف است.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد شهرداری نسبت به تهیه طرح تعریض خیابان ارتش از چهار راه غفاری تا ابوذر اقدام و طرح ترافیکی آن را مصوب کند، گفت: هم چنین در این جلسه مقرر شد با  محوریت دفتر فنی استانداری تعریض خیابان ارتش و شهید قرنی به تدریج انجام و حداکثر تا تیر ماه سال آینده به اتمام برسد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و با توجه به اینکه اعضای شورا به نظر واحدی پیرامون پیش نویس دفتر فنی استانداری نرسیدند مقرر شد مفاد آن در کمیسیون عمران شورا بررسی و نتیجه ظرف مدت کوتاهی به شورا جهت اعلام نظر نهایی ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در ادامه با اشاره به نامه شهرداری به منظور ساماندهی خودرو های سنگینی که در حاشیه شهر پارک می کنند، عنوان کرد: حاشیه شهر بیرجند به پارکینگ ماشین های سنگین تبدیل شده که در راستای زیبایی بخشی و رفع معظل ترافیک شهری لایحه اجاره عرصه پیشنهادی (زمینی 4 هکتاری در  چهار راه عباس آباد به سمت شمال شهر، حاشیه بلوار پیامبر اعظم) به منظور ایجاد توقفگاه خودروهای سنگین و  واگذاری به سرمایه گذار از طریق مزایده توسط شهرداری ارائه شده که اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به اتفاق آراء با این پیشنهاد موافقت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد بر توافق شورا و شهرداری با دانشگاه فرهنگیان در جهت حمایت برای احداث ساختمان این مجموعه تاکید کرد و ادامه داد: با حداکثر آراء مصوب گردید هزینه  تعیین کاربری صرفاً برای 10 هزار متر مربع فعلی اخذ و تخفیفات لازم  اعمال شود.