رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: بازگشایی خیابان عدل مورد تایید شورای شهر بیرجند نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد افزود: بازگشایی خیابان عدل که جزو پروژه های افتتاحی دهه فجر شهرداری قرار گرفته به دلیل نواقص آشکاری که دارد، مورد تایید شورای شهر بیرجند نیست.

وی با اشاره به تفاهم نامه 13 ماده ای که فیمابین استانداری، ارتش، شهرداری و سایر ادارات زیربط پیرامون خیابان ارتش منعقد و مورد تایید همه قرار گرفته است، افزود: در کارگروه ویژه ای که در استانداری برای مسائل و پروژه های مهم شهری برگزار می شود و هم چنین در جلسات داخلی شورای شهر بیرجند بر بازگشایی خیابان عدل با تحقق 3 خواسته موافقت شده است.

وی از بازگشایی همزمان خیابان های عدل و معلم به عنوان یکی از این خواسته ها نام برد و با تأکید بر اینکه بازگشایی خیابان عدل به تنهایی گره ترافیکی این محدوده را رفع نخواهد کرد، اذعان داشت: بازگشایی خیابان  عدل چون در یک مسیر مستقیم نیست، بر بار ترافیکی این محور خواهد افزود و شورا بر  بازگشایی همزمان این خیابان با معلم اصرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از تعریض خیابان عدل به عنوان دومین خواسته شورای شهر نام برد که در این بازگشایی مورد توجه قرار نگرفته است و در ادامه افزود: بازگشایی خیابان معلم و تعریض خیابان عدل برای کاهش بار ترافیک این محدوده الزامی است.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد از تخریب ساختمان فروشگاه شمس و کانون بازنشستگان به عنوان سومین خواسته شورای شهر نام برد که تاکنون  هیچ اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه شورای شهر از شهردار بیرجند در دفعات متعدد درخواست کرده که این 3خواسته مهم در بازگشایی خیابان های عدل و معلم باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: هیچ اصراری بر افتتاح این پروژه در دهه فجر وجود ندارد و باید آنچه به نفع شهر و مردم و گشایش گره ترافیکی این محدوده است محقق شود.