رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بر لزوم حل مشکلات شهری، پیشبرد امور و توسعه خدمات به شهروندان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد روز گذشته در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار خراسان جنوبی از شروع سال سوم دوره ششم شورا با رویکرد همدلی و همراهی اعضای شورا، شهرداری و دستگاههای ذیربط خبر داد.

وی در ادامه بر توجه ویژه، همراهی و پشتیبانی دستگاههای مربوطه بویژه استانداری با شورا و شهرداری در برخی پروژه ها تاکید داشت و از مهم ترین آنها به توجه به موضوع پادگان 04 و مسایل مرتبط با آن، انتقال صنوف آلاینده، انتقال پساب فاضلاب شهری برای آبیاری فضای سبز و ایجاد چند تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن تاکید بر توجه به ورودی های شهر، توسعه و تکمیل میدان اجتماعات، انتقال و تخریب ساختمان راهنمایی و رانندگی در میدان ابوذر را نیز مطرح کرد و ادامه داد: الحاق روستاهای اطراف به شهر، بحث دانشگاه فرهنگیان و مسایل مرتبط با آن، مشکلات کمبود پروازها، تاخیر و کنسلی در ناوگان هوایی نیز می بایست با همراهی سایر دستگاهها پیگیری کردد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد با اشاره به پیگیری علت خروج بیرجند و قائن از لیست شهرهای محروم و توجه ویژه به بافت قدیمی در جهت توسعه گردشگری یادآور شد: تامین اعتبار لازم برای ساخت پارک بانوان، مادر و کودک، پارک سنگها و ...، برگزاری محفل نکوداشت مشاهیر بیرجند در سال آتی از جمله موارد قابل پیگیری تا حصول نتیجه می باشد.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای شورا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مواردی از قبیل مسایل بودجه ای، عمرانی و خدمات شهری پرداختند و بر و بر لزوم توجه به مشارکت شهروندان در بحث انتخابات و امیدبخشی به مردم تاکید کردند.

شایان ذکر است معاونین استاندار، فرماندار و شهردار بیرجند نیز بر ادامه جو همدلی و همگرایی تاکید نموده و از فضای ایجاد شده در شورای اسلامی شهر بیرجند ابراز خرسندی نمودندو در خصوص هرگونه همکاری با شورای اسلامی شهر در جهت انجام پروژه های در دست اقدام و پروژه های پیشنهادی اعلام آمادگی کردند.  

استاندار خراسان جنوبی نیز در ادامه این جلسه که سه ساعت به طول انجامید ضمن تشکر از حضور اعضای شورای شهر بیرجند و ابراز خرسندی از فضای بوجود آمده در جهت همدلی و برای خدمت رسانی بهتر به مردم و ایجاد فضای آرامش در جامعه خواستار تعامل بین همه اعضای شورا، شهرداری و دستگاههای مربوطه شد.

جواد قناعت با اشاره به تغییر نگاه در جهت ایجاد فضای آرام و همدلی، توجه به موضوع سرمایه گذاری، کار اقتصادی و تولید پول اذاعان داشت: استفاده از فرصت باقیمانده شورا و ظرفیت های موجود برای جبران کاستی ها و همچنین توجه ویژه به موضوع هتل کویر، مجتمع هلال و پادگان 04 مورد انتظار است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت کارگروه ویژه که با همکاری معاونت عمران و شورای اسلامی شهر ایجاد شده و استفاده از کارشناسان مجرب و فنی جهت برداشتن موانع و انجام پروژه های مدنظر افزود: خلق منابع جدید و عدم تکیه به منابع دولتی، توجه به امیدآفرینی و آرامش بخشی در جامعه و بالا بردن سطح مشارکت مردم در انتخابات پیش رو از ضروریات است.

استاندار خراسان جنوبی بر یکصدایی مجموعه های خدمت رسان به ویژه شورای اسلامی شهر و حمایت از شورا و همه دستگاههای اجرایی که در جهت خدمت رسانی به مردم انجام وظیفه می کنند تاکید کرد.