به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته در جلسه شورا، اعضا با درخواست شهرداری مبنی بر برگزاری مزایده جهت احداث پارکینگ هلال موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اعلام این خبر گفت: پس از طرح این موضوع در کمیسیون بودجه، اعضای شورا با برگزاری مزایده موافقت کردند.

دکتر رضا حسنی صفت در ابتدای این جلسه ضمن آرزوی قبولی عزاداریها گفت: برگزاری جلسات عزاداری برای زنده نگه داشتن حق و مذموم شمردن باطل است.

وی با اشاره به اعزام موکب شهرداری به کاظمین جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین از موافقت اعضا با اختصاص مبلغ 220 میلیون تومان برای این امر خبر داد و اظهار داشت: در پی مکاتبه شهرداری در خصوص تخفیفات پیشنهادی هفته دولت ، اعضای شورا با تخفیف 20 درصدی به کلیه متقاضیان پرداخت نقدی موافقت کردند.

وی همچنین به اشاره به درخواست اجرای فضای سبز اهالی خیابان پیروزی و نصر گفت: بنا به اعلام شهرداری، طراحی پروژه مذکور در دست اقدام می باشد که به محض تصویب طرح جهت تایید و تصویب به شورا ارسال می شود.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به بیان نامه های مطروحه در کمیسیون پرداخت و گفت: با عنایت به مکاتبه شورای هیآت مذهبی استان مبنی بر مساعدت در اعزام 200 نفر از سه هیئت سطح شهر در شب چهارم محرم برای اجرای مراسم سنتی در حرم امام رضا (ع)، اعضای شورا با این مسئله به دلیل تامین هزینه ها از سوی آستان قدس و سازمان تبلیغات مخالفت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عبدالرزاق نژاد در ادامه افزود: واگذاری یک قطعه زمین حدفاصل دوشنبه بازار و مرکز تعویض پلاک جهت ایجاد نمازخانه با موافقت اعضا مواجه شد و موضوع جهت بررسی نکات فنی به کمیسیون عمران شورا ارسال شد.

وی با اشاره به این که درخواست طراحی و ساخت المان در میدان خیرین مدرسه ساز جهت بررسی و اعلام نظر به شهرداری ارسال شد اضافه کرد: با عنایت به دعوت از اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان در جلسه کمیسیون، مواردی در خصوص الزام رانندگان به توقف به موقع اتوبوس ها برای نماز، توجه بیشتر به نظافت اتوبوس ها، تاکید بر اخلاق، پوشش و رعایت عفاف و حجاب مطرح گردید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به حضور رئیس هیئت رزمی در جلسه کمیسیون عنوان کرد: در این نشست در خصوص تبلیغات در زمینه ورزشهای رزمی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تاکید گردید و پیگیری جهت استفاده از سالن ورزشی حجاب و تجهیزاتی که مستقر نموده اند انجام شد که موافقت با ادامه فعالیت هیئت در سالن ورزشی اخذ گردید.

وی همچنین از موافقت با تقاضای رئیس هیئت مبنی بر مساعدت با ایاب و ذهاب تیم های ورزشی نیز یاد کرد.

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای شهر بیرجند به درخواست شهرداری مبنی بر برگزاری مزایده جهت پارکینگ هلال و موافقت اعضا اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست شهرداری درخصوص فروش 11 قطعه زمین اعم از مسکونی و تجاری از موافقت با این مساله خبر داد و افزود: کمیسیون خواستار ارسال لیست پروژه ها از محل فروش این زمینها از شهرداری گردید.

مهندس عباس سروری با اشاره به درخواست انتشار کتاب 100 سال تاریخ شهرداری از موافقت کمیسیون و ارجاع آن جهت اقدام به کمیسیون فرهنگی خبر داد.

وی از موافقت اعضای شورا با درخواست ترک تشریفات شهرداری در خصوص طراحی فاز یک و دو بوستان های آزادی، شهید صیاد شیرازی و ثامن از محل احکام بودجه خبر داد.

در ادامه این جلسه انتخابات تعیین هیئت رئیسه شورا در سومین سال فعالیت دوره ششم انجام شد و ترکیب جدید هیئت رئیسه با ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد، نایب رئیسی دکتر رضا حسنی صفت اعلام شد.

شایان ذکر است دکتر ویدا ناصری به عنوان منشی و مهندس عباس سروری به عنوان خزانه دار شورا معرفی شدند.

لازم به ذکر است پس از تعیین هیئت رئیسه، منشی جدید شورا به قرائت نامه ها پرداخت و موضوع انعقاد توافقنامه فیمابین شهرداری و رئیس پردیس های دانشگاه فرهنگیان جهت کمک به احداث دانشگاه مطرح گردید که با موافقت اعضای شورا مواجه شد.

دکتر ناصری یادآور شد: مکاتبه رئیس هیئت مدیره آب و فاضلاب استان در خصوص عدم صدور مجوزهای حفاری نیز با نظر موافق اعضا جهت بررسی بیشتر به کمیسیون خدمات شهری ارجاع شد.