به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، شهردار و مدیران شهری در اولین جلسه رسمی شورا در سال 1402؛ در صحن شورا حضور یافتند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند پس از حضور شهردار و تیم مدیران شهری در اولین جلسه رسمی سال جدید در شورای شهر گفت: شروع هر سال پیام های زیادی دارد و به ما می آموزد هر پایانی را آغازی است و سالها نباید تکرار یکدیگر باشند زیرا در این صورت خسران کرده ایم لذا استفاده از تجربیات سالهای قبل و شروع برنامه ریزی های جدید با برنامه های بهتر احساس می شود.

دکتر رضا حسنی صفت با تشکراز اقدامات مفید و موثر شهرداری با استفاده از افکار جمعی و صاحبان خرد در سال گذشته که رضایت خوبی را در شهروندان ایجاد کرد اظهار داشت: از طرف مجموعه شورای اسلامی شهر از شهردار بیرجند به عنوان سکاندار این مجموعه و همکاران ایشان قدردانی می شود. وی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اصلاح حقوق و مزایای پرسنل شهرداری افزود: در صورتی که بدنه کارشناسی همراه نبوده و دلسرد باشد خدمت موثری انجام نخواهد شد لذا توجه به امور پرسنلی در اولویت امور احساس می شود. رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خاطر نشان کرد: اعضای شورا را همکاران، همیاران و بازوان خود بدانید و نقش شورا از باب ارشاد و راهنمایی می باشد لذا تلاش داریم توسط دستان توانمند شما، خدمات بیشتری برای شهر و شهروندان ارائه دهیم. 

دکتر حسنی صفت ضمن ارزیابی خوب اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری در سال گذشته افزود: باید تلاش کنیم کیفیت اجرای امور در سال جاری بهبود یافته و سالی پویا و همراه با بهروزی برای شهروندان رقم بزنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات خوب فرهنگی ار رضایت شهروندان از المانهای نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به دستور اسلام بر شور و مشورت می توان در آینده با همفکری در خصوص مسایل فرهنگی، اقدامات بهتری انجام داد. 

دکتر فرید فروزانفر نائب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با اشاره به شرح خدمات گسترده شهرداری، خواستار ارتقاء سطح خدمات، ارتقاء بدنه کارشناسی، تقویت بخش های مختلف، انتخاب مشاورین قوی و نظارت دقیق تر بر زمان و مدت اجرای پروژه ها شد. 

مهندس عباس سروری عضو و منشی شورای اسلامی شهر نیز ضمن تشکر از اقدامات اخیر شهرداری، از فعالیتهای حوزه سرمایه گذاری و دایره حقوقی، کمیته زیباسازی و استقبال از بهار گفت: جای یک پروژه بزرگ خالی است و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد انجام یک پروژه ماندگار باشیم. وی ادامه داد: ارسال گزارشات فصلی واحدهای مختلف شهرداری به شورای اسلامی شهر بیرجند می تواند ضمن آگاهی اعضای شورا در پاسخگویی به مردم می تواند مثمر ثمر باشد. وی همچنین از عدم نصب المان در منطقه مهر شهر گلایه کرد و گفت: در کمیته استقبال از بهار مقرر گردید سه المان در مهر شهر نصب گردد که متاسفانه این کار انجام نشد.

حجت الاسلام و المسلمین درخشی عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با اشاره به خدمت به خلق در راستا و در مسیر عبادت به خدا درخواست برقراری هماهنگی کامل در اجرای برنامه ها و اقدامات را مطرح کرد .

مهندس مرتضی یزدانشناس عضو دیگر شورای شهر نیز از دریافت پیامهای شهروندان مبنی بر رضایت از اقدامات شهرداری در استقبال از بهار ۱۴۰۲ در سطح شهر یاد کرد و ادامه داد: حرکات بسیار خوبی انجام شده که ۴۰ پرده حاوی گویش های بیرجندی یکی از این اقدامات می باشد لذا اکنون باید استارت کارها و پروژه های بزرگ تر نیز زده شود. 

فاطمه زهرا هلال بیرجندی عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز از اقدامات شهرداری بیرجند در طول سال گذشته و استقبال از بهار تقدیر کرد. 

شهردار بیرجند نیز در این دیدار ضمن تبریک سال جدید به اعضای شورا گزارشی از عملکرد شهرداری را به سمع و نظر اعضای حاضر رساند. 

در پایان این دیدار معاونین، مدیران مناطق، سازمانها و مدیران ستادی شهرداری به بیان اقدامات، نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند.