به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور رسانه ها به صورت علنی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی، این ایام را تداعی کننده ایثارگری و ولایتمداری عنوان کرد.

سپس مهندس یزدانشناس و حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد به بیان نطق پیش از دستور پرداختند.

مهندس عباس سروری رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بیرجند نیز در ادامه به تفاهم نامه مشارکت در سرمایه گذاری ایجاد و راه اندازی ایرلاین با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: شراکت طرفین در خریداری و راه اندازی و بهره برداری از ایرلاین با حداقل سه فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 تایپ 500 می باشد که پس از بحث و تبادل نظر، اعضا با کلیت کار موافقت نموده و مقرر شد قرارداد توسط شهرداری و با حضور بخش خصوصی تنظیم و برای بررسی و تأیید نهایی به شورا ارسال شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز به مشکلات زورخانه موسی ابن جعفر (ع) اشاره کرد و گفت: در بازدید به عمل آمده از این زورخانه مواردی شامل تخریب دیوارها، نبود تجهیزات، عدم اعتبار برای پرداخت هزینه مرشد، خادم، سرایدار و... مطرح شد.

وی با توجه به این مهم که این مکان ورزشی متعلق به شهرداری است خواستار رسیدگی و حل مشکلات پیش روی آن با نظر اعضا شد.

در این خصوص پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد ابتدا قرارداد با متقاضی ذیصلاح بسته شده و سپس تعمیرات انجام گردد و این مساله تعیین تکلیف شود.

در ادامه درخواست مبنی بر واگذاری زمین در مدرس 7 برای برگزاری نمایشگاه و ارائه ملزومات عفاف و حجاب قرائت شد که پس از بحث و تبادل نظر اعضا مقرر شد برای جلوگیری از ترافیک و... مکان دیگری برای این امر در نظر گرفته شود.

آخرین مصوبه این جلسه شورا نیز بررسی متمم بودجه شهرداری بود که پس از بحث و بررسی مفصل اعضا، مورد تایید قرار نگرفت.