به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ روسای کمیسیون های عمران و بودجه شورا از بررسی دفترچه عوارض و بهای خدمات 1402 در جلسات تلفیقی این کمیسیون ها خبر دادند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: می بایست شهرداری ها دارای تعرفه‌ای باشند که در آن تمامی درآمدها از‌ جمله عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهایی که به وسیله شهرداری و سازمانهای وابسته به آن وصول یا دریافت می‌شود، درج گردد.

مهندس عباس سروری عنوان کرد: بخشی از درآمدهای شهری که برای عمران، آبادانی، نظافت، بهداشت و اقدامات فرهنگی صرف می‌شود منوط به دریافت عوارض از شهروندان می باشد که از خدمات شهرداری بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: هر ساله متناسب با نرخ تورم، نرخ عوارض و بهای خدمات نیز تغییر پیدا می‌کند، از این‌رو شورای اسلامی شهر بیرجند در بررسی این موضوع عدالت اجتماعی و توجه به اقشار ضعیفی که در مناطق کم‌برخوردار شهر زندگی می‌کنند را مدنظر قرار داده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند نیز در این خصوص اظهار داشت: بررسی دفترچه عوارض و بهای خدمات 1402 شهرداری در کمیسیون های مختلف به پایان رسیده و پس از جمع‌بندی نهایی و تصویب در صحن علنی شورا به کمیته تطبیق برای نهایی شدن ارسال می‌شود.

دکتر ویدا ناصری یکی از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر را رسیدگی کارشناسانه، بررسی و تصویب عوارض شهرداری و تعرفه عوارض سالیانه برشمرد و عنوان کرد: هدف، روان‌سازی تعرفه عوارض شهرداری است تا مجموعه‌های شهرداری و اقشار مختلف مردم، برداشت مشترکی از آن داشته باشند و منافع شهروندان و مدیریت شهری در آن لحاظ گردد.

وی افزود: تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 1402 شهرداری، بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر و تایید مراجع قانونی، به اطلاع شهروندان رسانده می شود.