آیین بهره‌برداری از فاز اول بوستان خطی نشاط، بهسازی خیابان جمهوری و احداث و بهسازی میادین شهربیرجند با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری ها، استاندار خراسان جنوبی

آیین بهره‌برداری از فاز اول بوستان خطی نشاط، بهسازی خیابان جمهوری و احداث و بهسازی میادین شهربیرجند (طالقانی، توحید، میدان سوم مدرس، شهید فهمیده، مصطفی خمینی، الهیه) و مرکز بیرجند شناسی عصر چهارشنبه با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورو رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری ها، استاندار خراسان جنوبی، اعضای شورای شهر، شهردار بیرجند و جمعی از مسوولان استانی و شهری در محل بوستان خطی نشاط برگزار شد.

شهردار بیرجند در این مراسم اظهار داشت: بوستان خطی نشاط به مساحت ۱۴.۵ هکتار در دو طرف بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل میدان دانشگاه آزاد تا میدان سفیر امید واقع شده و شهرداری برای اجرای این پروژه ۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

به گفته وی ایجاد مبلمان پارکی، پیست دوچرخه‌سواری، محوطه‌سازی، باند کندرو آسفالت، مسیر پیاده‌روی، پیست اسکیت، زمین ورزش همگانی، فضای سبز مناسب و آب نمای موزیکال از جمله امکانات فراهم شده در این مجموعه است.

همچنین عملیات اجرایی احداث مخزن بتنی ذخیره آب فضای سبز شهرداری بیرجند با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور آغاز شد.

شهردار بیرجند در آیین کلنگ زنی مخزن بتنی ذخیره آب گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث این مخزن ذخیره آب 500 هزار لیتری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است و این مخزن بخشی از نیاز آبی فضای سبز منطقه شمال شهر بیرجند را برطرف خواهد کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور در ادامه از پروژه تالار شهر بیرجند نیز بازدید کرد.

شهردار بیرجنددر این بازدید تصریح نمود: تالار بزرگ از پروژه‌های شاخص شهر بیرجند است که سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد اما به دلیل کمبود اعتبار تا سال ۹۷ فقط ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با پیگیری‌های استاندار و تزریق اعتبارات ویژه، جان دوباره گرفت.

به گفته وی این پروژه ۷ هزار مترمربع زمین دارد و زیربنای آن ۱۰ هزار مترمربع است که شامل ۲ سالن ۵۰۰ نفری است و یکی سالن موسیقی و دیگری سالن آمفی تئاتر و اجتماعات و بقیه فضاهای آموزشی است.

لازم به ذکر است فاز اول بهسازی خیابان جمهوری بیرجند نیز به طول یک هزار و ۶۰ متر و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و احداث و بهسازی میادین طالقانی، توحید، الهیه، میدان سوم مدرس، مصطفی خمینی و شهید فهمیده با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد ریال و مرکز بیرجند شناسی و موزه شهر به بهره برداری رسید.