روز گذشته جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند با محوریت مباحث آرامستان جدید بیرجند، طرح فرزان، تعیین تکلیف صنوف آلاینده و طرح شهرداری برای بازگشایی خیابانهای عدل و معلم از طریق اراضی پادگان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و نمایندگان راه و شهرسازی استان برگزار شد.

شهردار بیرجند در این جلسه با اشاره به اینکه هماهنگی و همدلی خوبی در استان میان دستگاههای اجرایی وجود دارد اظهار داشت: نگاه مدیریت شهری نگاهی مردمی بوده و انتفاعی برای شهرداری مدنظر نمی باشد.

مهندس محمد علی جاوید گفت: آرامستان بیرجند در قلب شهر و با وضعیت نامطلوب از نظر بهداشت، وسعت و ... شاید در کمتر شهر و مرکز استانی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به زمینی که برای انتقال آرامستان بیرجند در نظر گرفته شده افزود: زمین مورد نظر از لحاظ توپوگرافی و وجود مسیل ها و ثپه ها و دره های زیاد، شرایط مساعدی برای ایجاد آرامستان ندارد.

شهردار بیرجند اضافه کرد: زمینی با شرایط استاندارد و در مجاورت جایگاه پسماند شهرداری قرار دارد که در صورت تحویل به شهرداری، می توانیم بخشی از زیرساختهای موجود را در آن فراهم کنیم.

جاوید با اشاره به بحث محله فرزان و چالش های موجود در آن یادآور شد: مشکل محله فرزان پس از سالها متوقف بودن با همت شهرداری و ورود در این موضوع حل شد در حالیکه به تعهدات در قبال شهرداری عمل نشده است.

وی ادامه داد: حدود 100 خانه مخروبه در حاشیه بلوار فرزان وجود دارد که بلاتکلیف مانده و می بایست تعیین تکلیف گردند.

شهردار بیرجند در خصوص خروج صنوف آلاینده از بلاتکلیفی عنوان کرد: صنوف آلاینده می بایست تا پایان امسال برای صدور پروانه و پرداخت هزینه های آن اقدام کنند.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه معاونین شهرسازی و حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص زمین آرامستان جدید، طرح فرزان و صنوف آلاینده مواردی را مطرح نمودند و در پایان این جلسه نیز محاسبه استثنایی تعرفه پروانه ساخت برای صنوف آلاینده با حداکثر اعضای موافق در شورای اسلامی شهر بیرجند رای مثبت گرفت.