به مناسبت آغاز سال کاری جدید شهردار و مدیران شهرداری بیرجند با اعضای شورای اسلامی این شهر دیدار و گفتگو کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این دیدار اظهار داشت: در سال 97 با همدلی، اقدامات بسیار ارزنده و پروژه های بسیار مهمی به بهره برداری رسید.
دکتر ابراهیم تقی زاده اضافه کرد: امیدواریم سال 98 سال بسیار پرباری باشد و بافت شمال و جنوب شهر با صرف بودجه در شمال شهر به هم نزدیک و در نتیجه چهره شهر زیباتر گردد.
به گفته وی شورای اسلامی شهر و شهرداری تمام تلاش خود را در راستای زیباتر نمودن منظر شهر و رضایت شهروندان و مسافران نوروزی نمود.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به برخی بی مهری ها و قضاوت های ناعادلانه در خصوص عملکرد شهرداری اظهار داشت: شورای شهر تمام تلاش خود را در راستای حمایت از مدیریت شهری می نماید و تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نمی گیرد.
در ادامه این جلسه شهردار بیرجند نیز تصریح کرد: تحول در حوزه های مختلف شهرداری نتیجه زحمات تمام مجموعه شهرداری بوده که این جز در سایه همدلی و همراهی شورای اسلامی شهر مسیر نبود.
مهندس محمد علی جاوید ادامه داد: کار کردن در این شرایط با توجه به تجربیات و سابقه طولانی کار در مدیریت شهری، فرصتی تکرار نشدنی در طول سالیان کاری بنده بود که می بایست از آن بهره ببرم.
به گفته وی پروژه های بسیار بزرگی در راستای خدمت بی منت به شهروندان در سال 97 به بهره برداری رسید که از آن جمله می توان به تحولات اساسی در حوزه شهرسازی، طرح فرزان، پل فرزان، چهارشنبه بازار ، آبرسانی شمال شهر، زیباسازی و بهسازی آیلندها و .... اشاره نمود .
شهردار بیرجند در پایان اذعان داشت: امیدداریم در سال 98 نیز با همدلی شورای اسلامی شهر بیرجند بتوانیم گام های اساسی در جهت رفاه و رضایتمندی شهروندان خصوصا در شمال شهر برداریم.
در ادامه این دیدار اعضاء شورای اسلامی شهر بیرجند به بیان نقطه نظرات و پیشنهاداتی در خصوص برنامه های شهرداری در سال جدید از جمله تفکیک زباله، اجرای طرح گردشگری در طرح 450 هکتاری ارتش ، بازنگری طرح تفصیلی شهر ، یکنواخت سازی ساخت و سازها در جهت زیبا نمودن منظر شهری پرداختند.
لازم به ذکر است مواردی از قبیل انتقال صنوف آلاینده، رعایت اخلاق، ارزان نفروختن حقوق شهروندان، اخذ خرد جمعی در انجام امور، تاکید بر بحث گردشگری و احیاء اماکن تاریخی، برقراری عدالت اجتماعی و توازن در ارائه امکانات در منطقه شمال و جنوب شهر و نیازسنجی از شهروندان در راستای شناسایی کمبودها و خواسته های شهروندان از دیگر مورادی بود که توسط اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح شد.