همزمان با سالروز ولادت با سعادت بزرگ پرستار اسلام حضرت زینب سلام الله علیها، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با جمعی از پرستاران دیدار و با اهدای گل از آنها تجلیل کردند.

شهردار بیرجند روز شنبه در حاشیه این دیدار صمیمی گفت: پرستاران در حفظ سلامت بیمار نقشی درجه اول و معادل با نقش یک پزشک ماهر دارد، از این رو پرستاری یکی از سخت‌ترین کارها از لحاظ فشار روحی و جسمی به شمار می آید، چرا که همراهی با بیمار و از رنجهای فراوان دوران بیماری کاستن، توان زیادی لازم دارد.

مهندس محمد علی جاوید با اشاره به اینکه سنگ بنای حرفه مقدس پرستاری بر پایه مهربانی و یاری به بیماران بنا شده، تصریح کرد: پرستاران سرمایه عظیمی از حلم، گذشت، مدارا و اخلاق خوش هستند.

وی اذعان داشت: نقش پرستاری در نظام سلامت کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین منزلت و جایگاه پرستار باید حفظ و مورد تکریم قرار گیرد.

جاوید با اشاره به اینکه پرستاران اندیشه ای جز بازگشت سلامتی بیماران و حضور آنان در کانون گرم خانواده ندارند اظهار داشت: پرستاران در بیمارستان‌ها، واحدهای اورژانس و درمانگاه‌ها با شرایط حساس و پر استرسی روبرو هستند و در چنین شرایط سختی باید به وظیفه مهم مراقبت‌های درمانی خود بپردازند.

شهردار بیرجند پرستاران را حافظان سلامت جامعه دانست و ادامه داد: نباید فراموش کرد پرستاری شغلی سخت و مشقت بار است چراکه در بسیاری از مواقع نزدیکان بیماران قادر به نگهداری از بیماران خود نیستند ولی پرستاران با مهر و عاطفه از بیماران نگهداری می کنند و در واقع پرستاران خادمانی خدایی هستند که شب و روز برای سلامتی جامعه تلاش می‌کنند.

جاوید با بیان اینکه جامعه پرستاری شایسته‌ بهترین احترام‌هاست، اضافه کرد: پرستاران از شان و مقام و جایگاه رفیعی برخوردار هستند و نقش کلیدی و مهمی را در سلامت جامعه ایفا می‌کنند و تلاش آنها سبب آرامش در جامعه اسلامی و بدنبال آن فراهم شدن زمینه بهتر برای بندگی و عبودیت آحاد جامعه است از این رو باید قدردان آنها بود.

وی یادآور شد: ارزش گذاری خدمات پرستاری بسیار دشوار است و اجر و پاداش اعمال آنها در نزد خداوند نامحدود و پرستاران با پاسداشت اصول انسانی در پیشگاه خداوند از اجر و بهره‌ی بی‌حسابی برخوردار هستند.

گفتنی است این اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند در راستای تقدیر از زحمات ارزشمند پرستاران و تبریک این روز میمون و خجسته به خادمینی که برای آسایش بیماران از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند ، انجام پذیرفت.